#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

براساس هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید از روز پنجشنبه در این استان سبب خیزش گرد و خاک و برخی ساعات کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبر و هنر ، اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی از اوایل وقت فردا تا اواخر وقت روز جمعه هشتم بهمن، هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) صادر کرد.

وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اغلب مناطق خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه در شمال غرب استان برای فردا شب بارش باران دور از انتظار نیست.

بر این اساس احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد و اختلال در عبور و مرور به دلیل کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اثر معلق بودن ذرات گرد و غبار محتمل است.

با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، با روند افزایشی دمای هوا از امروز تا پایان هفته جاری به‌تدریج هوا گرمتر می‌شود و صبح جمعه افزایش دما به‌طور موقت محسوس خواهد بود.

بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ظهر جمعه تا شنبه هفته آینده کاهش دما محسوس خواهد داد و صبح شنبه (۹ بهمن) سرما و یخبندان شبانه در این استان گسترش می‌یابد.

همچنین در شبانه‌روز گذشته سربیشه با منفی هفت درجه سردترین و دهسلم نهبندان با ۱۹ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بودند.