#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “هفته صنایع دستی”

?به نام خدای هنرآفرین

?”صنایع دستی را خیلی جدی بگیرید، روی آن سرمایه گذاری شود. اصلاً به اعتقاد من بحث صنایع دستی سیاستگذاری می خواهد برای این که ما بتوانیم بازاریابی کنیم. به مجرد این که راه باز شد، جوشش هم بیشتر خواهد شد؛ ابتکارها هم بیشتر به کار خواهد افتاد؛ چون تشویق خواهد شد، پول برمی گردد، امکانات فراهم می شود”. مقام معظم رهبری

?صنایع دستی، محصول ذوق و سلیقه انسان‌هایی است که با تکیه بر پشتوانه های فرهنگی، با بهره ‌گیری از بینش خلاقانه و با کمک دستانی توانمند، هنرمندانه خلق می شوند.
?صنایع دستی در طول تاریخ، ابزاری مهم برای شناساندن آداب، رسوم و فرهنگ جامعه به شمار می روند، همچنان به عنوان هنری مانا، با مزیت های ارزش آفرینی، اشتغالزایی، ارزآوری و نقشی که در توسعه پایدار و ایجاد امنیت دارند، شاخص ترین صنعت خرد و خانگی بوده و راهکاری اساسی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند.
?اینجانب ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی صنایع دستی به همه فعالان این عرصه، به ویژه آفرینشگران این هنر- صنعت فاخر، با باور به این اصل که باستناد فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(حفظه الله)، صنایع دستی را باید بیش از گذشته، باور کنیم و جدی بگیریم، امید آن دارم که با اهتمام حوزه های متولی در رونق صنایع دستی دانش‌بنیان، ضمن کمک به تحقق شعار سال “تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین” در راستای ایجاد ارزش افزوده در این هنر- صنعت بالنده گام های بلندی برداریم.
? باشد که روز به روز با پیشرفت و اعتلای این هنر ذی‌قیمت در استان، شاهد شهرت و نام آوری بیش از پیش خراسان جنوبی در دنیا باشیم.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی