#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: غدیر فقط مساله امامت و ولایت علی بن ابی طالب (ع) نیست بلکه علاوه بر آن، مساله حاکمیت اسلام است.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد، با اشاره به فرار رسیدن عید غدیر خم افزود: بعد از اصل اسلام و تشکیل حکومت اسلامی مهمترین رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) انتخاب جانشین بوده است.

وی اظهار داشت: به لطف الهی بعد از سال‌ها مساله غدیر در انقلاب اسلامی زنده شد و حرکت بزرگ حاکمیت اسلامی با پیروزی انقلاب شروع شده که امیدواریم به رشد و تعالی خود برسد و به فرج امام عصر (عج) متصل شود.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بالاترین سفارش امیرالمومنین (ع) ترویج امر به معروف و نهی از منکر است گفت: بالاترین معروف در جامعه حاکمیت اسلامی و بزرگترین منکر هم تضعیف حاکمیت اسلامی است.

وی از معلمان و اساتید خواست دستاوردهای مختلف انقلاب و اهداف آن را برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین کنند و اضافه کرد: باید اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم و خوبی‌ها را در جامعه ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: اگر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنیم کار به جاهای باریک خواهد کشید و خرمشهرهای دیگری خواهیم داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی مانند هواپیمای مسافربری در حال صعود و برای رسیدن به اهدافش در حال پرواز است اما دشمنان درصدد هستند به حرکت به سمت تمدن اسلامی ضربه بزنند که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم خراسان جنوبی که در ابعاد مختلف فرهنگی سرآمد هستند باید در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر بیش از گذشته تلاش کنند چرا که این فریضه مهم در جامعه شکننده شده است.

وی با اشاره به جنگ روانی درخصوص ترویج امر به معروف و نهی از منکر افزود: برخی افراد می‌گویند معلوم نیست قوه قضائیه در این زمینه به داد ما برسد، اول اینکه مگر قرار است ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دعوا راه بیندازیم بلکه باید با ظرافت، لطف خوش و با جدیت در زمینه ترویج این فریضه اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی بیان کرد: نه تنها دستگاه قضا بلکه هر سه قوه در زمینه ترویج مسائل فرهنگی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب پای کار هستند و تذکرات لسانی هم بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: اگر کسی امروز به حاکمیت مهدوی و تقویت انقلاب اسلامی می‌اندیشد و به دنبال این است که دشمن نتواند با جنگ نرم و روانی مشکلاتی را برای جامعه ما رقم بزند باید به عنوان ناصح در مسیر روشنگری آحاد ملت ایران قدم بردارد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: دشمنان ما که هیچ و پوچ هستند و با کار رسانه‌ای خود توانسته‌اند، جنگ روانی را علیه ما طراحی کنند، باورها و اعتقادات جامعه به‌خصوص نسل جوان را هدف قرار دهند که ما باید هوشیار باشیم و با تلاش حداکثری جنگ روانی دشمنان را افشا و رسوا کنیم.

وی بیان کرد: باید اهل جمعه و جماعت خودشان رسانه و سفیر باشند و با دشمن‌شناسی در هر جبهه‌ای در مقابل اهداف دشمن، مسلح باشند و در مقابل آن نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با توصیه به مطالعه و تبیین محتوای کتاب “صعود چهل ساله” افزود: در این کتاب به کارهای انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شده همچنین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با استفاده از آمارهای دقیق، علمی و بین‌المللی ارائه شده و مقایسه دقیق کارهای قبل و بعد از انقلاب نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی در سال ۵۷ مسیر برپایی غدیر مهدوی را رقم زد گفت: اوج قله انقلاب براساس فرمایشات امامین انقلاب برپایی غدیر مهدوی است که فاصله آن به همت ما بستگی دارد.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله دولت اسلامی قرار داریم اضافه کرد: امیدواریم پس از عبور از مرحله تشکیل دولت اسلامی به سمت تمدن اسلامی حرکت و مقدمات ظهور امام عصر (عج) را فراهم کنیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان شعاعی از حاکمیت اسلامی آن قدر کار کرده و به رشد و تعالی رسیده که دشمنان معاند و لجوج ما هم به کارکردهای مختلف آن اعتراف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب و نظام وظیفه همه دلسوزان از جمله مردم و به‌خصوص مسوولان است و باید قدر اقداماتی که در دوران حاکمیت اسلامی انجام شده را بدانیم