#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سه هزار مدرسه در استان وجود داشته که ۱۲ درصد این مدارس معادل ۳۶۰ آموزشگاه نیازمند تخریب کامل و بازسازی است.

محمود چاوشان، به خبرنگاران گفت: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در خراسان جنوبی، ۶.۵۵ مترمربع است، این میزان حدود دو متر کمتر از استاندارد تعریف شده در کشور است.

، وی با اشاره به اینکه درحال حاضر سه هزار مدرسه در استان وجود دارد، افزود: ۱۲ درصد این مدارس معادل ۳۶۰ آموزشگاه نیازمند تخریب کامل و بازسازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد مدارس استان معادل هزار و ۴۰۰ آموزشگاه نیازمند مقاوم سازی است، اظهارکرد: ۵۹ درصد مدارس خراسان جنوبی معادل حدود هزار و ۸۰۰ مدرسه، نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است.

وی با بیان اینکه بیشترین مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی خراسان جنوبی مربوط به شهرستان فردوس، گفت: در مجموع ۲۰ درصد کلاس‌های درس این شهرستان فرسوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خواستار مشارکت مردم و خیرین در بازسازی مدارس فرسوده هستیم، مردم می‌توانند با مراجعه به سایت «آجر به آجر» کمک‌های خرد خود را در قالب پویش‌های مختلف برای مدرسه سازی واریز کنند.