سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت چاپخانه‌های استان باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

 جواد اشرفی در جلسه بررسی مشکلات صنعت چاپ استان که پیرو بازدید دارابی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور از یکی از چاپخانه‌های استان در ۲۸ اردیبهشت ماه امسال انجام شد افزود: منطقی نیست که چاپ اقلام مختلف با کیفیت مطلوب در استان انجام شود و ما این توان را نادیده بگیریم و نیازمان را در جای دیگر برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه احداث شهرک چاپ و نشر در مرکز استان پیگیری می شود اظهار داشت: راه‌اندازی این شهرک تخصصی که پیشنهاد فعالان عرصه چاپ و نشر استان و برای تمرکزگرایی است، نیاز به کار کارشناسی و جانمایی مناسب دارد.

وی با اشاره به محل تعیین شده برای راه اندازی شهرک IT روبه‌روی دانشگاه پیام نور گفت: این مجموعه باید در فضایی جانمایی شود که برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در دسترس باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی استان، اظهار داشت: حسب دستور استاندار، دستگاه های اجرایی مکلفند از کالاها و خدمات داخل استان استفاده کنند.

وی با اعلام حمایت همه جانبه خود از صنعت به‌ویژه در حوزه چاپ و نشر استان، تصریح کرد: اگر از همین ابزارها و ظرفیت‌های قانونی موجود، به درستی استفاده کنیم، مشکلات حل می‌شود و نیازی به ظرفیت‌های فراقانونی نداریم.

اشرفی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در این جلسه گفت: موضوع مالیات نرخ صفر و مالیات بر ارزش افزوده از دغدغه‌های چاپخانه‌داران استان است که بنا شد اداره کل امور مالیاتی، اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار فعالان این عرصه قرار دهد و موارد معافیت‌های مالیاتی را اطلاع‌رسانی کند.

وی با ارائه پاسخ به دیگر موارد مطرح شده یادآور شد: اجرای مصوبات این جلسه باید پیگیری و منجر به نتیجه شود و در حد کاغذ باقی نماند.v