نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در خصوص عدم پرداخت عایدات سوخت مرزنشینان شعاع ۲۰ کیلومتر به وزیر کشور تذکر داد.

 

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ مهر) مجلس شورای اسلامی گفت: مرکزنشینان باید مرزنشینان را که نقش مهمی در برقراری امنیت دارند، دریابند.

او ضمن تذکر به وزیر کشور در خصوص عدم پرداخت عایدات سوخت مرزنشینان شعاع ۲۰ کیلومتر گفت: متأسفانه در سال جاری عایدات سوخت مرز‌نشینان در این محدوده پرداخت نشده است در حالی که به علت شرایط کرونا، خشکسالی‌های بی‌سابقه، تورم و گرانی، آن‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند.

نخعی گفت: مرکزنشین باید مرزنشینان را دریابند که بخش زیادی از امنیت را مدیون حضور آن‌ها هستند و درست نیست در شرایطی که به حمایت نیاز دارند از حداقل حق قانونی خود نیز بهره‌مند نشوند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در ادامه از رئیس جمهور خواست تا افزایش شعاع برخورداری ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر که در سفر به این استان مصوب شده بود را هر چه زودتر اجرایی وعملیاتی کند.

او در مجلس در تذکر به وزیر آموزش و پرورش هم گفت: نحوه بومی‌گزینی دانشگاه فرهنگیان برخلاف مصوبه سال گذشته مجلس و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بوم را استان تعریف کردند که این مشکلات زیادی را برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به وجود آورده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: با این تصمیم اشتباه تعداد زیادی از دانش‌آموزان شایسته این مناطق در رقابتی ناعادلانه و نابرابر امکان قبول شدن پیدا نکردند و این ظلم آشکار در حق این مناطق و دانش آموزان مستعد آن‌ها بود که قطعا استمرار آن باعث به مخاطره انداختن آینده مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خواهد شد.

نخعی در تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: ما به هر نقطه از حوزه انتخابیه اعم از روستاها، شهر‌ها و عشایر می‌رویم یکی از دغدغه‌های جدی مردم کمبود آرد است و سهمیه‌های تعیین شده برای آن‌ها کم بوده و تناسبی با نیاز واقعی مردم ندارد و در کنار آن مدیریت و نظارت ضعیف هم باعث ظهور مشکلاتی برای مردم شده است.