استاندار خراسان جنوبی در اولین سفر شهرستانی خود به نهبندان از سایت اقدام ملی مسکن شهر نهبندان بازدید کرد.

 جواد قناعت امروز (پنجشنبه) با هدف بررسی وضعیت اجرای پروژه‌ها و پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی در دست ساخت نهبندان از این پروژه بازدید کرد.

این بازدید با همراهی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان نهبندان انجام شد.

فرماندار نهبندان در این بازدید گفت: تعداد کل متقاضیان اقدام ملی مسکن در نهبندان ۳۷۵ نفر است که زمین لازم به کل متقاضیان تخصیص داده شده است .

مجید بیکی با بیان اینکه تعداد ۱۲۶ نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات، با بانک انعقاد قرار کرده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد برای همه ۳۷۵ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و در تعداد ۲۹۵ واحد نیز عملیات فنداسیون به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای در دست احداث، برای ۴۸ واحد سقف اجرا شده و ۱۴ واحد نیز به مرحله سفت‌کاری رسیده‌ است.

بیکی افزود: در بحث اجرای زیرساخت‌های لازم شبکه آب برای ۱۰۰ درصد پروژه اجرا شده و عملیات اجرای شبکه برق نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مختلف احداث مسکن در این شهرستان علاوه بر خانه‌دار کردن تعداد قابل توجهی از مردم برای ۲ هزار و ۹۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است، بیان کرد: طی ۲ سال گذشته عملیات اجرایی سه هزار و ۱۱۷ واحد مسکن محرومان، اقشار کم‌درآمد شهری، مسکن روستایی، مسکن مددجویان بهزیستی و طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان آغاز و برخی واحدها تکمیل شده است.

استاندار خراسان جنوبی که نهبندان را به عنوان نخستین مقصد سفرهای شهرستانی خود برگزید، در بدو ورود به نهبندان، مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان قرار گرفت.

قناعت در بدو ورود به نهبندان به مقام شامخ شهدای این شهرستان، ادای احترام کرد و ضمن عطرافشانی با ذکر فاتحه‌ای، یاد شهدا گرامی داشته شد.

بازدید از ۲ طرح اکسید منیزیم و کنسانتره آهن در شهرک صنعتی، مجتمع گلخانه‌ای فاز ۱ و ۲ و نیز دیدار با امام جمعه شهرستان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان نهبندان در این سفر استاندار خراسان جنوبی را همراهی می‌کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.