بنابر اعلام استانداری خراسان جنوبی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، نهادها و بانک‌های استان از روز دوشنبه (۱۷ خرداد) ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ است.

 براساس مصوبات نشست شورای اداری شهرستان خوسف که اواخر هفته گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان از هفته جاری به ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ تغییر کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی هم گفت: ساعت کاری ادارات به استثنای مراکز درمانی و خدمات‌رسان که مکلف به ارائه خدمات شبانه‌روزی هستند، در سراسر استان تغییر می‌کند.

محمد حسینی افزود: در راستای اجرای مصوبه جدید هیات وزیران درخصوص رعایت الگوی مصرف برق و تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما، ساعت کاری ادارات استان از روز دوشنبه – ۱۷ خرداد – تغییر می‌کند.

وی گفت: طبق این بخشنامه، ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بانک‌ها، مؤسسات عمومی غیردولتی و شهرداری‌ها در روزهای شنبه تا پنجشنبه تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ تعیین شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: مدیران مکلفند به منظور پاسخگویی به مراجعان، نسبت به فعال بودن میزهای خدمت در ورودی ادارات و طبق روال معمول ساعت کاری اقدام کنند.

وی بر ضرورت توجه مدیران به موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید به منظور کاهش مصرف برق به موضوع تنظیم دمای محیط کار به حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دیزل ژنراتورهای در اختیار از ساعت ۱۱ و خاموش کردن همه وسایل سرمایشی و روشنایی در پایان ساعت اداری توجه داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان موظف است گزارش نتیجه صرفه‌جویی حاصل از این تغییرات را به استاندار ارائه کند.

ساعت رسمی کار ادارات خراسان جنوبی پیش از این از روز شنبه تا چهارشنبه ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه و در روزهای پنجشنبه ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه بوده است.

همچنین اردیبهشت امسال در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰ و بنا به پیشنهاد شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در راستای مدیریت مصرف انرژی در فصل گرما، تغییر ساعت کاری ادارات استان تصویب و سپس تا اطلاع ثانوی لغو شد.