مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: ملخ‌های مشاهده شده در شهر درح این شهرستان از نوع صحرایی نیستند بلکه آفت مراکشی و بومی منطقه هستند که هر سال با رطوبت هوا خود را نمایان می‌کنند.

مریم جوادی بایگی ر افزود: ملخ‌های مشاهده شده در شهر «دُرح» این شهرستان بومی هستند و آمادگی لازم برای مقابله با هجوم احتمالی آنان به مزارع و باغات وجود دارد.

وی گفت: این ملخ‌ها در یک هفته گذشته هم در مناطق مرزی ماهیرود و درح سربیشه مشاهده شدند که با بارش باران از بین رفتند و با توجه به افزایش بارندگی‌ها در یک هفته گذشته، چون این نوع آفت داخل زمین تخم‌ریزی می‌کند رطوبت سبب خروج ملخ‌ها و حضور آنها در مراتع و مزارع می‌شود که دوباره در شهر درح مشاهده شدند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه این ملخ‌ها تاکنون هیچ خسارتی به مزارع و باغات شهرستان وارد نکرده‌ و در شهر درح مشاهده شده‌اند اظهار داشت: در صورت هجوم این ملخ‌ها به باغات و مزارع کشاورزی نسبت به طعمه پاشی (خمیر آغشته به سموم) در مزارع و باغات اقدام خواهیم کرد و خسارت ملخ‌های بومی از ملخ‌های صحرایی کمتر است.

وی با اشاره به کنترل و پایش روزانه ملخ‌های مهاجم صحرایی و بومی در شهرستان از کشاورزان، دامداران و بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده کانون‌های ملخ موضوع را به جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند تا قبل از وقوع خسارت این آفت مهار شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی سربیشه در ۶۵ کیلومتری بیرجند است.