معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌هایی که در دولت‌های قبل به هر دلیلی انجام نشد، در دولت سیزدهم به منصه ظهور رسیده و بازخوردهای خوبی هم داشته که باید برای مردم بازگو شود.

بسید محمدرضا طالبی در چهل و یکمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: مسوولان در رده‌های مختلف باید دستاوردهای نظام و دولت به‌ویژه اقدامات دولت سیزدهم را در راستای جهاد تبیین برای مردم تشریح کنند و این دستاوردها در سطوح ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای منعکس شود.

وی بر حفظ انسجام بین دستگاهی و نیز هماهنگی مدیران و معاونان دستگاه‌ها برای ارایه عملکرد و فعالیت‌ها به منظور جلوگیری از اختلاف نظر تاکید کرد و گفت: مسوولان باید دستاوردهای حوزه کاری خود را با همکاری رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند و اگر برنامه‌ای به‌موقع اجرا نشده صادقانه دلایل آن برای مردم بیان شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی استان از ۲۳ تا ۲۹ دی ماه جاری اظهار داشت: اجرای برنامه‌های مختلف و توجه به جهاد تبیین عملی، هنری و نمایشی با همکاری دستگاه‌ها در این هفته برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: آنچه در زمینه جهاد تبیین همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند انتظار است در حوزه رسانه نه تنها رسانه‌ها و فضای مجازی بلکه همه شبکه‌ها اعم از مبلغان، ائمه جمعه و جماعات، معلمان و اساتید دانشگاه به آن بپردازند.

طالبی تبیین و بازخوانی فرهنگ اسلامی استان خراسان جنوبی را از اهداف برنامه‌های هفته فرهنگی ذکر کرد و گفت: در استان آداب و رسوم اصیل داریم که همه برگرفته از آموزه‌های دینی است و ریشه در فرهنگ اسلامی دارد لذا باید آنها را برای مردم بازخوانی کنیم به‌ویژه برای قشر جوانی که از این رسوم مذهبی فاصله گرفتند.

وی ایجاد نشاط اجتماعی و سرورآفرینی را از دیگر رویکردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی برشمرد و گفت: به دنبال اتفاقات اخیر که دشمن رقم زد و با همه توان به میدان آمد و این مقطع را به عنوان مرحله نهایی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی به زعم باطل خود می‌دانست با درایت، برنامه‌ریزی و مدیریت میدانی نظام، برنامه‌های دشمن با کمترین هزینه جمع شد و بعد از این موضوعات با توجه به وضعیت روانی در جامعه باید تلاش کنیم نشاط اجتماعی را به مردم بازگردانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشاهد کردیم از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه، دشمن همواره فراخوان‌هایی را در دستور کار قرار داد اما با روشنگری‌هایی که صورت گرفت و با تبیین موضوعاتی که برای مردم انجام شد این دفعه هم نتوانست به اهداف شوم خود برسد.

وی افزود: ضمن اینکه سیاستمداران آمریکایی و اروپایی معتقدند هر کشور و ملتی که این اتقافات در آن رخ داده بود قطعا براندازی در حاکمیت را به دنبال داشت اما در کشور ما سالی چند مرحله دشمن برنامه‌ریزی می‌کند و به نتیجه نمی‌رسد.

طالبی گفت: بر این باوریم تا زمانی که انقلاب اسلامی متکی به مبانی دینی، مذهبی و انقلابی خودش باشد که تا ظهور امام زمان (عج) هم خواهد بود دشمن برای نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی با اشاره به دهه فجر امسال ادامه داد: اولین نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان برگزار و کمیته‌های آن مشخص شده که توسط مسوولان کمیته‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره تشکیل کمیته امنیت ستاد پیشگیری از بیماری‌های فصل زمستان گفت: بیماری آنفلوآنزا در استان وجود دارد و زیرسویه اومیکرون هم در کشور مشاهد شده ولی تاکنون در خراسان جنوبی موردی از آن گزارش نشده است لذا باید پیشگیری لازم صورت گیرد و دستورات بهداشتی در تمامی سطوح اجتماعی رعایت شود.

وی با اشاره به موج سرما در روزهای آتی، بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی اعم از گاز، آب و برق تاکید کرد و افزود: مردم و دستگاه‌های اجرایی نهایت اهتمام را در صرفه‌جویی انرژی داشته باشند تا با کمترین مشکل از این مرحله عبور کنیم.

طالبی گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم در کنار انتقادات سازنده و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در راستای امیدآفرینی و امیدبخشی در جامعه نیز تلاش کنند تا بتوانیم دستاوردها و توفیقات نظام را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها در کنار انتقاد و مطالبه‌گری، رویکرد تقدیر از دستگاه‌ها را داشته باشند تا اتفاقات خوب و مبارک هم اطلاع‌رسانی شود زیرا برخی موارد دیده شده که فقط به نارسایی‌ها و کمبودها پرداخته می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی و بزرگداشت مفاخر در سربیشه، جشنواره فرهنگی و ورزشی در محلات حاشیه شهر بیرجند، جشنواره‌های کار و کارگر، جشنواره فرهنگی و ورزشی در نهبندان، گرامیداشت شهدای گمنام در بشرویه و برگزاری جشنواره فرهنگی ویژه مددجویان کمیته امداد از برنامه‌های فرهنگی است.

وی همچنین بر تسویه حساب دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت بدهی اشتراکات خود به مطبوعات استان تاکید کرد.

این نشست شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی با دستور کارهای ارائه و بررسی پیشنهادت درخصوص پیوست رسانه‌ای هفته فرهنگی استان، برنامه‌ها و پروژه‌های افتتاحی دهه فجر، ارائه دستورالعمل گفتمانی برای ارتقای امید و اعتماد عمومی برگزار شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور