استاندار خراسان جنوبی گفت: روز پاسدار فرصتی شایسته برای تجلیل از مقام دلاورمردانی است که در برهه‌های گوناگون نقشی بی‌بدیل در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش کشور ایفا کرده‌اند.

 در پیام جواد قناعت به مناسبت سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار به این کلام مقام معظم رهبری اشاره شد که “یکی از بهترین نامگذاری‌ها، همین نامگذاری «روز پاسدار» است، برای پاسدارانی که از ساعت اول پیروزی انقلاب، چه وقتی که هنوز این لباس مقدس بر تنشان نبود و چه وقتی که با انتظام گرفتن مسایل انقلاب و شکل گرفتن نهادها، همین جوانان مخلص و صادق و فداکار وارد سلک پاسداری شدند چه در سپاه، چه در کمیته و جز فداکاری و دفاع از اسلام و انقلاب و امام، هیچ چیز برایشان مطرح نبود و در قبال اهداف الهی و انقلابی، جان برای آنها متاع ناقابلی به حساب می‌آمد، هیچ چیز و هیچ‌کس شایسته‌تر از اینها نیست که این روز مبارک را به آنها اختصاص بدهند”.

وی افزود: سوم شعبان سالروز میلاد سراسر نور سرور آزادگان عالم، حضرت امام حسین (علیه السلام) است، زادروز ابرمردی که بیرق آزادگی را در جهان برافراشت و در راه دفاع از حقانیت و مظلومیت، از عزیزترین داشته‌های خود گذشت تا به نیکویی سید و سالار جوانان بهشت و آموزگار شهادت نامیده شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ولادت با سعادت سرور آزادگان جهان به ابتکار معنادار حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) به درستی “روز پاسدار” نام گرفت تا فرصتی شایسته برای تجلیل از مقام والای دلاورمردانی باشد که در برهه‌های گوناگون حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی بی‌بدیل در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش کشور ایفا کرده‌اند.

وی در این پیام نوشت: پاسداران انقلاب اسلامی چه در جایگاه رفیع سردار سلیمانی که خود را سرباز وطن نامید، چه در مقام فرماندهان نام‌آور زمان جنگ که با دست خالی زیباترین صحنه‌ها از اقتدار را به نمایش گذاشتند و چه در رده پیران و نوجوانان بسیجی که در عین گمنامی مخلصانه به دفاع از کیان میهن و حراست از حریت و شرف اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) در اقصی نقاط دنیا پرداختند، همه و همه برای ما بیانگر شخصیت ارزشی پاسداران انقلاب اسلامی است.

قناعت ادامه داد: بدون تردید در این ۴۴ سال طلوع بالنده سپاه در ایران، جهان و جهانیان چیزی جز حضور مقتدر و پیروزمندانه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مقابله با دسیسه‌ها، بحران‌ها و فتنه‌گری‌های ویرانگر معاندان در سراسر دنیا ندیده‌اند و ملت همیشه در صحنه ایران نیز به وجود چنین سپاهی که با تکیه بر توانمندی‌های خود، تهدیدات دشمنان را خنثی کرده، همواره بالیده است.

اینجانب ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت سید الشهدا (ع) و روز پاسدار به همه هم‌استانی‌های عزیز به ویژه پاسداران غیور خراسان جنوبی، به شهیدان تاریخ‌ساز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقصی نقاط میهن درود می‌فرستم و تداوم موفقیت‌های این نهاد انقلابی و مردمی را در دفاع از آرمان‌های بلند اسلام ناب محمدی (ص) و دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امید که سپاه قدرتمند ایران اسلامی همواره در پرتو عنایات حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نیز تبعیت از فرامین و منویات فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله) همواره نگاهبان آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی باشد.

وی در پیام دیگری پنجم اسفند روز مهندس را گرامی و اظهار داشت: نقش تاریخی دانشمندان مسلمان به ویژه ایرانیان در پیشرفت علوم پایه بر هیچ کس پوشیده نیست؛ نمونه و مصداق عینی این اتفاق میمون، وجود دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی از بزرگترین چهره‌های علمی ایران و جهان اسلام است که در تمام دنیا به عنوان مهندسی سیاستمدار، نویسنده‌ مبتکر، حکیم منجم، ریاضیدانی اهل معرفت و فیلسوفی بی‌نظیر بلندآوازه بوده و آثار ارزنده‌ای از علم و هنر خود بر جای گذاشته است.

قناعت افزود: زادروز این دانشمند فرهیخته که در تقویم مناسبت‌های ملی ایران اسلامی، «روز مهندس» نام گرفته، فرصتی برای پاسداشت عزیزانی است که واژه “ما می‌توانیم” را به معنای واقعی کلمه تفسیر نموده و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تکیه بر توان علمی، تخصص و تبحر خود، سدهای تحریم و محدودیت را در نوردیده‌اند، با خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از علم و دانش بومی ضمن حفظ و اعتلای میراث نیاکان این سرزمین، حرکتی رو به جلو را در راستای پیشرفت ایران اسلامی و ساختن آینده روشن برای فرزندان این مرز و بوم در پیش گرفته‌اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه‌ مهندسان شهید، دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی و نام‌آوران این عرصه؛ فرارسیدن «روز مهندس» را به همه مهندسان متخصص و متعهد ایران اسلامی به ویژه در استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده و توفیق خدمت را از درگاه ایزد تعالی برای همه این عزیزان مسئلت دارم. امید که با تمکین از منویات مقام معظم رهبری بتوانید در بخش‌های مختلف کشور، مساله «ما می‌توانیم» را در عمل به مردم نشان دهید و با شناخت خلأها و نیازهای کشور، به سمت انجام کارهای نکرده و بر زمین مانده بروید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور