فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: امروز مرزهای خراسان جنوبی  فقط با نیروی انسانی اداره نمی‌شود بلکه مرزبانان با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اُپتیکی در حال حراست لحظه‌ای از مرزها هستند.

سردار حسین دهکی  افزود: هوشمندسازی مرزهای استان را با سرعت ادامه می‌دهیم تا جایی که بتوانیم استفاده از نیروی انسانی را به حداقل برسانیم و استفاده از وسایل الکترونیکی و اپتیکی از جمله پهپاد، ریز پرنده و سایر امکانات را افزایش دهیم.

وی گفت: در چند سال اخیر مرزهای خراسان جنوبی به دوربین‌های الکترونیکی، اپتیکی و پهپادی ساخت داخل مجهز شده‌ است و این روند ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر امنیت جامعه خدشه‌دار شود، فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انجام نخواهد شد گفت: از مردم استان می‌خواهیم که فرزندان خود را برای خدمت به مرزبانی به مرکز گزینش این فرماندهی بفرستند تا با نیروی انسانی ارزشی و متدین از حدود مرزهای جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن دفاع و حراست کنیم.

وی با اشاره به وجود هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها عنوان کرد: از این مقدار ۳۸۰ کیلومتر در خراسان جنوبی واقع شده که مرزبانان ما با استقرار در ۲۰۰ نقطه مرزی سختی‌ها را به جان می‌خرند تا شما مردم در آرامش زندگی کنید.

سردار دهکی گفت: مردم بدانند که فرزندان شما در مرزهای استان برای تامین امنیت خارج از تعهد سازمانی در حال ایثار هستند.

وی مرزبانی را کار بسیار سخت پلیسی دانست و ادامه داد: با هماهنگی با روابط عمومی مرزبانی همه مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان و مسئولان می‌توانند ار مرزهای استان دیدن کنند و با سختی کار آشنا شوند که با این اقدام همیشه شکرگزار نعمت امنیت خواهند بود.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اگر مسئولان به سراغ مرزها و مرزنشینان نرود، مرزها به سراغ آنها خواهند آمد، پس رسیدگی به مشکلات مرزنشینان بر ما مرزبانان واجب است اما همه مسئولان استان در این خصوص وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه در نوار مرزی خراسان جنوبی و چهار شهرستان بیش از ۶۰ روستا وجود دارد افزود: رسیدگی به مشکلات مرزنشینان از مهمترین وظایف مسئولان است و در حال حاضر مهمترین مشکل روستاهای مرزی استان، کم آبی است.

سردار دهکی بیان کرد: باید این مشکل در اسرع وقت حل شود و نگذاریم که مرزهای خراسان جنوبی تخلیه شود.

وی با اشاره به وحدت و همدلی بین مسوولان خراسان جنوبی گفت: در چند سال گذشته بیش از هشت میلیارد تومان انوع کمک‌های معیشتی، فرهنگی و عمرانی با همراهی فرمانده قبلی مرزبانی و کارکنان مرزبانی خراسان جنوبی برای مرزنشینان استان رقم خورده است.

سردار دهکی مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) و مرکز آموزش نظامی ۰۴ بیرجند را پشتوانه بسیار قوی نظامی در خراسان جنوبی دانست و بیان کرد: افرادی که می‌خواهند به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین عمل کنند این جوانان به عنوان نیروی انسانی پرشور، نشاط و بسیار قوی را دریابند.

وی گفت: متولیان در استان جوانان در مراکز آموزشی را درخصوص جهاد تبیین دریابند و درباره مسائل روز با آنها صحبت کنند چرا که در این شرایط کنونی که اکثر افراد در فضای مجازی سیر می‌کنند این جوانان نیاز به گفت و گو دارند.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با اشاره اقدامات خوب در مرکز آموزش مرزبانی این استان به خصوص در زمینه تکریم سربازان گفت: امروز زیست، خوراک، پوشاک، محل استراحت، کلاس‌های آموزشی و آسایشگاه با کمک سربازان و صرف هزینه میلیاردی بهسازی می‌شود تا زمانی که ما به یک مرکز آموزش ایده‌آل برسیم.

وی بیان کرد: مرزبانی در خط مقدم مرز و پشت سر آن و در فاصله نزدیک ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر است و در حراست از مرزها همراهی و مشارکت دارد، قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش پشتیبان خوبی برای مرزبانی است و همه رزمایش‌ها، آموزش‌ها و سایر اقدامات با همراهی و مشارکت با ارتش در نوار مرز انجام می‌شود.

سردار دهکی با بیان اینکه نیروهای خدوم مرزبانی خراسان جنوبی در راستای تامنی امنیت در ۲۰۰ نقطه مرزی با کشور افغانستان در حال حراست از مرزها هستند افزود: شب گذشته دمای هوا در خراسان جنوبی به منفی ۲۰ درجه رسید و در اوج سرما، مرزبانان با چشم بیدار در حال حراست و پایش مرزها هستند.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: اگر ما به سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) توجه و عمل کنیم خیلی از مشکلات جامعه حل خواهد شد و بدون تاسی از آن حضرت کسی نخواهد توانست ار مرزهای دینی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی جامعه دفاع و حراست کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور