مردم شهرهای مختلف خراسان جنوبی امروز بعد از نماز جمعه همگام با سایر هموطنان در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت و مقدسات دینی راهپیمایی کردند و یکصدا خشم و انزجار خود را از این گونه اقدامات فریاد زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا راهپیمایی و تظاهرات مردمی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی “شارلی ابدو” به ساحت مرجعیت و ولایت، نمادها و مقدسات اسلامی با حضور گسترده مردم بعد از اقامه نماز جمعه در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

این راهپیمایی در مرکز استان بعد از اقامه نماز جمعه با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان از محل مسجد جامع المهدی (عج) به سمت میدان نماز بیرجند برگزار شد.

مرد و زن، پیر و جوان همراه با جامعه روحانیون و دانشگاهیان، خانواده شهدا و ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی در صفوف راهپیمایی، با شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، ” فرانسه حیا کن، دشمنی را رها کن”،” ریشه این فتنه‌ها، آمریکاست آمریکاست”، “جسارت و اهانت دو حربه دشمن است، دین مبین اسلام دشمن اهریمن است”، ” سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن” و ” این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده” یکپارچه و منسجم این اقدام مذبوحانه را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضامین “فداک یا رسول‌الله”، “لبیک یا خامنه‌ای”، “هیهات من الذله”، “رهبر اگر فرمان دهد، جان را فدایش می‌کنیم”، “ایستادگی و مقاومت رمز افول آمریکاست” و ” با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم” ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی و مقام زن با رهبر معظم انقلاب برای تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید بیعت کردند.

همچنین مردم با سردادن شعار “ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده” پشتیبانی خود را از ولایت فقیه نشان دادند و در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای پنج بندی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی قرائت شد که با تکبیر مورد تایید حاضران قرار گرفت.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور