معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بانک‌های خصوصی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان همراهی کنند در غیر این صورت از ابزار مدیریتی استفاده خواهد شد.

جواد اشرفی  در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی که با حضور معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: در صورت همراهی نکردن این بانک‌ها ما هم از ابزار مدیریتی برای محدودن کردن فعالیت آنها در استان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور بر ایجاد اشتغال در سطح کشور است افزود: باید گفتمان و عمل بانک‌ها حول محور حل مساله اشتغال باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: کارگروه اشتغال استان به صورت مستمر و هر ۱۰ روز یک بار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان تسهیلات بند “ب” تبصره ۱۶ به خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون از این محل ۴۱۰ میلیارد تومان یعنی ۳۲ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

اشرفی همچنین بر تعیین تکلیف هتل کویر بیرجند به عنوان یک اثر باستانی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: این طرح از چند سال گذشته در استان اجرا شده و همچنان روند تکمیل آن بلاتکلیف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه امسال تعهد اشتغال استان ۱۰ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی بوده است بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۴۵ فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شده و میزان تحقق تعهد اشتغالزایی ۱۱۷ درصد است.

غلامرضا اشرفی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری هم سه هزار و ۱۵۰ پرونده به کمیته فنی استان ارسال شده که تاکنون تسهیلات به سه هزار و ۱۴۸ طرح پرداخت و برای هفت هزار و ۲۷۸ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۵۴ مجوز اشتغال خانگی از ابتدای امسال در استان صادر شده است گفت: تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری و نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۵ برابری دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خواستار استقرار نمایندگی شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) در استان برای پیگیری معوقات و مطالبات کارگران شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی درخواست سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیر مجموعه وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داریم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور