اکران آثار منتخب سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم “عمار” همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی  در آیین آغاز اکران مردمی آثار جشنواره فیلم عمار در سینما بهمن بیرجند افزود: اختتامیه این جشنواره ملی روز گذشته در تهران برگزار و از امروز اکران مردمی آثار منتخب در استان آغاز شد.

مجید کریمیان ادامه داد: آثار منتخب جشنواره فیلم عمار در قالب‌های مختلف از جمله نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه و داستانی و تولیدات رسانه‌ای در سامانه “عمار یار” به‌صورت رایگان برای مردم قابل دسترس است.

وی گفت: مردم می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه آثار جشنواره را به‌صورت مستقیم دانلود کنند و اکران آنها را در اماکن مختلف اعم از مسجد، حسینیه، دانشگاه، منازل، محلات و سایر مکان‌ها داشته باشند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی اظهار داشت: اکران مردمی آثار جشنواره عمار یک عملیات بزرگ جهاد تبیین در کشور است که هر سال جوانان ما با رویکرد تقویت نظام جمهوری اسلامی، تبیین مواضع نظام و پاسخ به شبهات وارد عرصه جهادی می‌شوند و آنها را برای مخاطبان از کودک تا نوجوان و بزرگسال به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: اکران آثار ارزشمند جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوعاتی در جبهه مقاومت، دفاع مقدس، خانواده، زن، جمعیت، هویت ایرانی، ایثار و شهادت در واقع تلاش در عرصه جهاد تبیین با استفاده از زبان هنر است.

کریمیان گفت: در سال های گذشته تا قبل از شیوع کرونا، حدود ۳۰۰ چشمه اکران فلیم‌های جشنواره عمار در استان خراسان جنوبی فعال بود اما در این دوران این چشمه‌ها نیمه‌فعال شد و با توجه به کنترل کرونا دوباره اکران‌های مردمی به حالت عادی بازگشته است.

وی ادامه داد: بهترین ابزار هنر محصولات رسانه‌ای است که امروز ما شاهد تولیدات رسانه‌ای و هنری در کشور هستیم و نمونه آن آثار ارزشمند جشنواره مردمی فیلم عمار است.

همچنین در این مراسم پوستر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با شعار “نهضت روایت زن ایرانی” رونمایی شد که در آن تصاویر سه بانوی منتخب خراسان جنوبی در کنار چهار بانوی دیگر (کشوری) جانمایی شده است.

در این پوستر جشنواره فیلم عمار تصاویر سه بانوی منتخب خراسان جنوبی شامل “مبارک قاسمی” مادر ۹ فرزند و نمونه، “خدیجه معزی‌فر” خواهر شهید علی بیکس و “سکینه افضلی” مادر شهید علی رجبی در کنار چهار بانوی دیگر به عنوان الگو نقش بسته است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور