طول باند دوم زیر بار عبور در محور بیرجند – قاین با افتتاح چهار کیلومتر دیگر از این مسیر، به ۵۸ کیلومتر افزایش یافت.

چهار کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند – قاین با اعتبار هزینه شده ۱۰ میلیارد تومان امروز – دوشنبه – زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در بازدید ۲ هفته قبل از محور بیرجند – قاین وعده داده بودیم طی یک ماه آینده چهار کیلومتر از محور زیر بار ترافیک می‌رود که این وعده زودتر محقق شد.

وحید داعی افزود: با بازگشایی این قطعه، طول باند دوم زیر بار عبور در محور بیرجند – قاین به ۵۸ کیلومتر افزایش یافت.

وی اظهار داشت: برای احداث این چهار کیلومتر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و حد فاصل کیلومتر ۱۰۵ تا ۱۰۹ در محدوده قطعه سوم محور بیرجند – قاین قرار دارد که امروز با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زیر بار ترافیک رفت.

عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند – قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر در سال‌های اخیر شتاب گرفته به طوری که با پیگیری مسوولان استان و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به پروژه دوبانده سازی محور بیرجند – قاین اختصاص یافت و باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود.

محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور از قدیم مطرح بوده که از چابهار – زاهدان – بیرجند عبور و به مشهد اتصال پیدا می‌کند.

قطعه‌ای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند تا قاین است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونه‌ای که هر سال شاهد تصادفات متعدد در این محور و تحمیل خسارت‌های مالی و جانی زیاد طی سال‌های گذشته بودیم.

محور بیرجند – قاین مسیر اصلی تردد مسافران به مشهد مقدس است و پنج پیمانکار در این محور مشغول به کار هستند.