#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در ۶ مرکز سالمندان بهزیستی خراسان جنوبی روز دوشنبه در خانه امید سالمندان موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در حاشیه این آیین که جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم حضور داشتند، گفت: اولین تزریق واکسن بیماری کووید ۱۹ در مراکز تجمعی شبانه‌روزی زیر پوشش بهزیستی برای سالمندان مقیم در مراکز سالمندان انجام می‌شود.

علی عرب نژاد افزود: واکسن کرونا در این مرحله برای ۶۹ نفر از سالمندان و ۵۹ نفر از کارکنان مراکز سالمندان استان در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قاینات و طبس تزریق خواهد شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۲۸ نفر از مقیمان و کارکنان این مراکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مراکز بهداشت و درمان واکسینه می‌شوند.

مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

این تعداد واکسن در چهار بیمارستان استان شامل بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان شهدای قاین و بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس به کادر درمانی تزریق شد.

با توجه به دریافت دومین محموله واکسن کرونا در خراسان جنوبی، مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از ۱۷ اسفند ماه جاری آغاز شد و اولویت اول افرادی بودند که در حوزه درمان حدود ۲۱ روز قبل واکسن مرحله اول را دریافت کردند.

همچنین گروه‌های جدید شامل کادر حوزه درمان، بهداشت شامل پزشک، پرستار و نمونه‌گیر مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران و سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت در این مرحله واکسینه می‌شوند.