#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل انتقال خون استان از مردم خواست با توجه به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون استان و نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی به این مراکز مراجعه کنند.

دکتر میری مقدم گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل بیماری کووید۱۹،مردم نگران نباشند، خون اهدا کنند و کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون استان،با کمبود ذخایر خونی مواجه شده ایم..

وی با بیان اینکه مردم نگران نباشند، پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خونگیری استان بصورت کامل رعایت می شود افزود: در استان به همه گروه‌های خونی و بویژه گروه‌های خونی منفی نیاز است که از افراد دارای شرایط اهدای خون می‌خواهیم به مراکز خونگیری مراجعه و برای کمک به بیماران نیازمند استان خون خود را اهداء کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه برای اولین بار دستگاه پلاسما فرزیس برای اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان از کرونا نیز چند روزی است در استان فعال شده است گفت: به دلیل نیاز بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان از این افراد تقاضا داریم با مراجعه به مرکز خونگیری قائم واقع در میدان جانبازان بیرجند پلاسمای خود را برای بهبود این بیماران اهداء کنند.

همچنین بنابه گفته دکتر میری مقدم، بهبود یافتگان کووید۱۹ برای اهدای پلاسما باید علاوه بردارابودن شرایط اهداء، حتما ۲۸تا۳۰ روز از زمان ابتلا به این بیماری نیز گذشته باشد.