رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی ایران گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در کشور به صورت تخصصی و جامع در زمینه کشاورزی از ۱۹ دی ماه تا ۲۲ دی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. مهدی جعفری افزود: این نمایشگاه با هدف تجمیع دستاوردهای کشاورزی بخش دولتی و خصوصی در حوزه های تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، ادوات و ماشین آلات، سیستم های نوین آبیاری و … برگزار گردید.
وی با بیان اینکه نمایشگاه جامع کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افتتاح شد، خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امسال حوزه عمل خدمات دولت در استان ها، معاونت ها و مدیریت های زیر مجموعه وزارت نیز سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد که در این میان خراسان جنوبی مورد توجه ویژه مسئولان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

شناسایی دستاوردهای بالقوه و بالفعل و بی نظیر خراسان جنوبی به جامعه هدف
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تقدیر از حمایت های استاندار معزز در زمینه تقویت حضور در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران اضافه کرد: شناسایی دستاوردهای منحصر به فرد و بی نظیر خراسان جنوبی به جامعه هدف کشاورزی، تجار و بازرگانان از دیگر اهداف این نمایشگاه بود. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه هایی چون پرورش شترمرغ و شتر، زرشک، زعفران، عناب، پنبه مله و گیاهان دارویی و …دارای مزیت ویژه است ادامه داد: معرفی توانمندی زنان روستایی به عنوان صندوق های خرد زنان روستایی استان نیز از محورهای مورد توجه این نمایشگاه بود.
مهدی جعفری تاکید کرد: علاوه بر داشتن غرفه فعال خراسان جنوبی در این نمایشگاه برپایی سیاه چادر عشایر استان در محوطه بیرونی نمایشگاه از مهمترین اتفاقاتی نمایشگاه بود که مورد توجه مردم و فعالان حوزه کشاورزی قرار گرفت.

زمینه صادرات محصولات استان فراهم شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به حضور هیئت های تجاری از کشورهای روسیه، هندوستان، و کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: امیدواریم با حمایت خوب مسئولان در آینده نزدیک ضمن بازدید از پتانسیل های خراسان جنوبی، زمینه صادرات محصولات استان بیش از گذشته تقویت شود.
وی با اشاره به پیوند همیشگی شرکت های دانش بنیان با حوزه کشاورزی، ادامه داد: شرکتهای دانش بنیان ذخایر علمی استان هستند که با توجه به اقلیم خاص استان استفاده از ظرفیت ها و دستاوردهای آن ها در مدت حضور در نمایشگاه از محورهای مورد توجه و تاکید بود.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی در زمینه استفاده بهینه از منابع آب، اجرای سیستم های نوین آبیاری، مسایل مرتبط با اجرای طرح از آبخیز تا جالیز، سنددارکردن اراضی، مزیت های تولید محصول در زمینه دام و طیور و … نیز دارای ابتکار عمل خاص می باشد که مورد توجه ویژه مسئولین امر قرار دارد. ایشان با اشاره به سند توسعه محصول در استان خاطر نشان کرد: مدل توسعه قابلیت های کشاورزی استان در قالب تنظیم سند توسعه محصول ارائه گردیده است تا ضمن ایجاد ضمانت پیشرفت در جهت سرمایه گذاری نیز قابلیت بررسی موردی داشته باشد. وی افزود در زمینه توسعه کشاورزی توجه به پیوست های فرهنگی و رسانه ای مبتنی بر فرهنگ و آیین خراسان جنوبی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کسب رتبه برتر جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی

دکتر علیرضا رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با صدور و ارسال لوح تقدیر از مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و حامد عارفی نیا مدیر روابط عمومی سازمان با عنوان غرفه برتر نمایشگاه ۱۴۰۱ در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران تقدیر کرد. در بخشی از این متن تقدیر آمده است:
جناب آقای مهدی جعفری
ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی
دستیابی به رهیافت رشد، بالندگی و تعالی وزارت کشاورزی و سازمان های زیر مجموعه آن مرهون مهندسی ارتباطات هوشمند، موثر و فعال است که با کنشگری ایده پردازی و رویکردهای نوین و هوشمندانه، دستاوردهای پر افتخاری را به ارمغان می آورد.
برنامه ریزی و مدیریت جناب عالی منجر به حضور فالانه و موثر آن سازمان در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران و کسب مقام “غرفه برتر نمایشگاه ۱۴۰۱ شده است، این موفقیت را به جناب عالی تبریک گفته و از تلاشهای ارزنده، برنامه ریزی و مدیریت مطلوب روابط عمومی آن مجموعه تقدیر و تشکر می نمایم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور