نمایشگاه مد و لباس زیست عفیفانه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، هنرمندان و طراحان لباس و جمعی از مسئولین افتتاح گردید.
 علی فرخنده، در این آیین با اشاره به لزوم ایجاد هماهنگی و افزایش هم افزایی برای جبران کاستی های فرهنگی، گفت: از جمله مهم ترین دلایل گرایش تعداد اندکی از جوانان و نوجوانان به سمت فرهنگ غربی و انجام اقدامات هنجار شکنانه در سطح جامعه، وجود خلأ هویتی می باشد.
وی در ادامه با اشاره به الزام دستگاه های اجرایی به رعایت دستورات و مصوبات نقشه مهندسی فرهنگی کشور از ابتدای سال آتی، گفت: این طرح نقشه راه مسیری است که در آن اولویت های فرهنگی ترسیم شده و می بایست به وادی اجرا درآید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با توجه به اینکه اولین اولویت نقشه مهندسی کشور تقویت هویت ایرانی-اسلامی است خاطرنشان کرد: تولید کالاهای فرهنگی از جمله لوازم التحریر و محصولات زیست عفیفانه از جمله مواردی است که باید برای آن ها در سال آتی متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی برنامه ریزی های کاربردی صورت بپذیرد.
وی در پایان با عرض خداقوت به برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها به نوعی ترویج و تبلیغ استفاده از هویت ایرانی و اسلامی در حوزه مد و لباس می باشد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است: این نمایشگاه با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بیرجند افتتاح و در محل نگارخانه استاد اسماعیلی مود«خیابان شهید محلاتی-جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی» مورخ ۲۲ اسفندماه سال جاری لغایت ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای علاقه مندان می باشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور