مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: ۶۴ درصد کودکان دارای سن ۵ سال تمام خراسان جنوبی در سامانه سناد ثبت نام کردند.

محمدعلی واقعی، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به وجود ۴۲۵۰ نوآموز روستایی و عشایر در استان، گفت: در سال تحصیلی جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۹۰۰ پیش دبستانی در سامانه نوین اطلاعات دانش‌آموزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰۵۰ نفر در پیش دبستانی مجازی ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ای برای ثبت نام پیش دبستانی‌ها در این سامانه دریافت نمی‌شود، افزود: استفاده از شبکه شاد برای پیش دبستانی‌ها رایگان است.

وی با بیان اینکه هرسال پیش دبستانی غیردولتی اداره می‌شود، تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا برای حمایت از دهستان‌ها و مناطق محروم، بخش دولتی به صورت مشارکتی مجوز گرفته و در دهستان‌های با ضریب ۶ به بالا پیش دبستانی و در مدارس دولتی ثبت نام می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه والدین با مراجعه به سایت آموزش و پرورش ثبت نام کنند، بیان کرد: ۱۸ هزار و ۶۰۰ متولد بالای ۵ سال در استان داریم.

واقعی با اشاره به اینکه محتوای درسی در استان کاملا بومی است، یادآور شد: آموزش در مناطق دورافتاده  در کلاس‌های چند پایه انجام می‌شود.