استاندار خراسان جنوبی گفت: حرکت پرشتاب و جهشی در مسیر توسعه، کار و تلاش و تولید در استان آغاز شده است و باید این مسیر را با کمک هم طی کنیم.

 حمید ملانوری روز چهارشنبه در سی و دومین همایش تقدیر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه خراسان جنوبی افزود: افراد نمونه و برتر در این زمینه مسوولیت سنگین‌تری دارند چرا که افراد با تجربه باید پیشگامان این عرصه باشند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که برای کار، تولید و توسعه منابعی بسیار خوبی دارد گفت: معادن، گردشگری، صنعت، کشاورزی و مرز از ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی برای توسعه و پیشرفت است و زمینه کار و تلاش فراوان در این استان وجود دارد.

ملانوری افزود: مهم این است که در حوزه برنامه‌ریزی، کارشناسی و مدیریت، ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در مسیر کار و تلاش قرار گیرد و از طرفی هم مردم به تناسب نگاهی و علاقمندی که دارند در مسیر این فعالیت‌ها قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی تشکل‌های کارگری باید در دستور کار معاونت امور اقتصادی استانداری قرار گیرد، اضافه کرد: این مشکلات باید در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به موضوعاتی که به مرحله نهایی نرسیده، سرعت‌بخشی شود و اگر موضوعی هم مغفول مانده در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بحث واکسیناسیون نیروهای کارگری و معادن در ستاد استانی کرونا مطرح شد و لیست‌های کارگران هم اعلام شده و واکسیناسیون آنان به زودی انجام می‌شود.

ملانوری عنوان کرد: اگر به عنوان یک دولت محلی و مدیریت بومی؛ تلاش و قوه مدیریتی خود برای فعال‌سازی داشته‌های استان قرار دهیم، خودمان می‌توانیم مشکلات و موانع را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان به خصوص در ستاد توسعه خاوران به دنبال این هستیم که توان مدیریتی استان به همت همه مسوولان سرعت بخشیدن به کار و تلاش باشد گفت: ستاد توسعه خاوران نتایجی خوبی داشته و ریل‌گذاری خوبی در زمینه توسعه انجام شده است.

ملانوری با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که بتوانیم بهترین بهره اقتصادی را از ظرفیت‌های استان داشته‌ باشیم، اضافه کرد: اکنون از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی، اشتغال و رفاه مردم به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: این یک مشکل است که خراسان جنوبی با این همه پتانسیل، از برخی شهرستان‌های آن به عنوان منطقه محروم یاد می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم به سمت کارآفرینی رفته‌اند گفت: در جامعه ما تفاوت بین سرمایه‌گذار و کارآفرین ایجاد نشده است و اگر سرمایه‌گذار یک کارخانه و چند شغل ایجاد می‌کند، کارآفرین تلقی می‌کنیم.

ملانوری افزود: کار آفرین می‌تواند سرمایه‌گذار هم باشد، کارآفرین کسی است که محورها و راه‌های جدید را برای اشتغال و کسب و کار و کسب درآمد پیشنهاد و ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی به عنوان استانی دارای ظرفیت‌های تخصصی، اندیشه‌ای، فکری و این همه ثروت باید خودش را در این زمینه تقویت کند و بتواند مسائل خودش را حل کند که این شدنی است.

ملانوری با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلفی پیرامون موضوع کار وجود دارد گفت: یکی نگاه فرهنگی، دینی و اعتقادی و دیگری موضوع کار و تلاش، اشتغال و  کسب درآمد و ارتزاق از مهمترین این دیدگاه‌ها است.

وی بیان کرد: تحرک و نشاط جامعه بشری و پیشرفت به این است در بخش‌های مختلف کار و تلاش صورت بگیرد و اگر این کار و تلاش در راستای فعال سازی ظرفیت‌های هر جامعه‌ای قرار گیرد، باعث توسعه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر می‌خواهیم موضوعات فرهنگی، اجتماعی، توسعه‌ای و اقتصادی هر جامعه متحول شود، باید فرهنگ کار، تلاش و فعالیت در جامعه توسعه یابد.

در این همایش از ۱۵ کارگر، سه گروه کار و ۲ واحد نمونه استان خراسان جنوبی تجلیل شد.