رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی گفت: تفاوت شاخص اجرای طرح ممنوعیت تردد از اول آذر در خراسان جنوبی نسبت به محدودیت‌های قبلی، استفاده حداکثری از ظرفیت دوربین‌ها برای کنترل ترددها است.

سرهنگ علیرضا عباسی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا ممنوعیت‌های تردد از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اعمال می‌شود.

وی افزود: بر این اساس خودروهای دارای پلاک بومی حق خروج از شهر محل سکونت و خودروهای دارای پلاک غیر بومی حق ورود به شهرهای استان را نخواهند داشت.

رییس پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: با هماهنگی مبادی ذیربط تمامی دوربین‌های درون و برون شهری برای اجرای این طرح به‌روز رسانی و آماده شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در معابر شهری از روز شنبه گفت: مردم طوری برنامه‌ریزی کنند که کارهای ضروری خود از جمله تهیه مایحتاج را قبل از ساعت ۲۱ انجام دهند چرا که تردد وسایل نقلیه بعد از ساعت اعلامی شامل جریمه خواهد شد.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: پلیس صرفا به دنبال اعمال قانون رانندگان در این طرح نیست و علیرغم میل باطنی، تعداد محدود رانندگانی که در این محدودیت‌ها تخلف کنند توسط عوامل پلیس و همچنین از طریق دوربین‌های شهری و جاده‌ای، رصد و جریمه خواهند شد.

وی افزود: تمامی تفرجگاه‌ها نیز در این دوره شامل محدودیت ترافیکی می‌شوند و تردد به این مکان‌ها ممنوع و شامل جریمه خواهد بود.

وی از همکاری مردم خراسان جنوبی در دوره‌های گذشته اعمال محدودیت‌های ترافیکی کرونا قدردانی کرد و گفت: همه این اقدامات و محدودیت‌ها برای حفظ سلامتی شهروندان و قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا است لذا انتظار می‌رود در محدودیت‌های جدید نیز شاهد همکاری مردم استان باشیم.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

روند صعودی مبتلایان و فوتی های کرونا در خراسان جنوبی سبب بازگشت محدودیت‌های کرونایی  از ۲۰ مهر امسال شد و تاکنون به شکل‌های مختلف اجرا و تمدید شده است.

براساس تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهوری، طرح جدید محدودیت‌ها از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرا می‌شود.

براساس محدودیت‌های جدید و شدید از اول آذر همه مشاغل به جز گروه یک در مناطق قرمز تعطیل خواهد بود. همچنین یک سوم کارمندان اداره‌ها در محل کار حاضر می‌شوند و تردد بین شهری نیز با محدودیت مواجه خواهد شد.

پلاک‌های بومی اجازه خروج از مناطق قرمز را نخواهند داشت همچنین تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذر ممنوع است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌ها که با سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد منتشر شد، هفت شهرستان استان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.