#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اخیرا در استان مواردی مشاهده شده که پیامک جعلی به نام قوه قضاییه آمده است و مردم باید مراقب این گونه کلاهبرداری‌ها باشند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از حوزه قضایی شهرستان سربیشه و دادگاه عمومی بخش دُرح در جمع خبرنگاران افزود: پیامک‌هایی که برخی افراد سودجو و کلاهبردار به مردم می‌دهند در ارتباط با مراجعه به دستگاه قضایی است یا از مردم درخواست اقدامی را دارند که باعث کلاهبرداری می‌شود.

وی گفت: بنابراین از مردم استان درخواست داریم پیامک‌هایی که به اسم دستگاه قضایی می‌آید را مورد توجه قرار دهند که این پیامک‌ها حتما با سامانه خدمات الکترونیک قضایی (عدل ایران) باشد و این سامانه تنها راه ارتباطی دستگاه قضایی و مردم است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر عبارت “عدل ایران” بالای پیامک نباشد، حتما جعلی است و مردم نباید این پیامک‌ها را ترتیب اثر دهند چون در دام افراد کلاهبردار قرار می‌گیرند.

وی به بازدید از حوزه قضایی شهرستان سربیشه اشاره کرد و افزود: امروز در این بازدید عملکرد ۹ ماهه دادگستری شهرستان را از نظر ورود جرایم، نحوه رسیدگی و تعداد پرونده‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.

حجت الاسلام حمیدی گفت: شهرستان سربیشه به‌رغم تلاش همکاران قضایی و اداری مانند سایر استان مشکلاتی از لحاظ چارت تشکیلاتی و کمبود کادر قضایی دارد اما عملکرد همکاران و رسیدگی به پرونده‌ها قابل قبول است.

وی تصریح کرد: با وجود برخی مشکلات و کمبودها، اطاله دادرسی در استان کمترین وضعیت را دارد و آرا به‌موقع صادر و اجرا می‌شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: به دنبال بررسی امروز اندک مشکلات قضایی این شهرستان در مرکز استان رسیدگی خواهد شد تا خدمات همکاران ما از کمیت و کیفیت بیشتر و بهتری برخوردار شود.

وی با اشاره به بازدید از دادگاه عمومی بخش درح گفت: با اینکه این دادگاه جزو حوزه‌های قضایی تازه تاسیس استان است و حدود یکسال و نیم از تاسیس آن می‌گذرد اما از نظم اداری خوبی برخوردار بوده و نحوه رسیدگی به پرونده‌ها، ترویج فرهنگ صلح و سازش و دادرسی الکترونیک از شاخص‌های خوب این دادگاه است.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: اکثر پرونده‌های دادگاه عمومی بخش درح سربیشه الکترونیکی تشکیل می‌شود و به جز موارد جزئی و نیابت‌های قضایی که از سایر شهرستان‌ها می‌آید و امکان الکترونیکی کردن آنها فعلا وجود ندارد، تمامی پرونده‌هایی که از سطح بخش مرزی درح به این دادگاه ارجاع داده و رسیدگی می‌شود، صد درصد الکترونیکی است که از این نظر جزو حوزه‌های قضایی نمونه استان است.

وی افزود: از نظر صلح و سازش نیز تقریبا ۵۰ درصد پرونده‌هایی که در این حوزه قضایی تشکیل می‌شود با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و صلح‌یاران به صلح و سازش منتهی شده که از این نظر هم جزو حوزه‌های قضایی نمونه است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دادگاه عمومی بخش درح از جهت رسیدگی به پرونده‌ها دچار اطاله دادرسی نیست و پرونده‌ها به‌موقع رسیدگی و احکام صادر می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه سفر به شهرستان سربیشه از کارخانه اکسید منیزیم بازدید می‌کند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.