یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای گردشگری «اِفین» از توابع شهرستان زیرکوه روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت اقامتگاه بوم‌گردی سرای حاجی احمد، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۰ درصد با بازپرداخت پنج ساله توسط بانک انصار پرداخت شده است.

استاندار خراسان جنوبی که امروز به همراه معاونان اقتصادی و عمرانی خود و جمعی از مسوولان استان برای پیگیری مصوبات سفر قبلی، بررسی سند توسعه و محرومیت زدایی و بازدید از چند طرح به زیرکوه سفر کرده است همچنین از روند اجرای طرح اصلاح جاده تقاطع افین بازدید کرد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: اصلاح تقاطع جاده افین از مصوبات سفر فروردین ۹۸ استاندار خراسان جنوبی به زیرکوه بوده که برای زیرسازی، آسفالت و میدان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و برای جابه ‌جایی تیرهای برق ۱۳۸ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مهدی جعفری افزود: این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که تاکنون ۴۸۵ میلیون تومان تخصیص یافته است و نیز نیمه اول سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ارتباط با پروژه احداث جاده خطیبی به چاه شهید صدوقی گفت: این پروژه ۱۱ کیلومتری ۲ روستای خطیبی و شهید صدوقی را به شبکه زیرکوه متصل می‌کند.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه سه میلیارد تومان هزینه می‌شود که با بهره برداری از آن مسیر بخش زهان به زیرکوه ۱۱ کیلومتر نزدیکتر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی از مسجد جامع روستای افین نیز بازدید کرد.

بازدید از پروژه احداث جاده خطیبی، طرح گازرسانی و آبرسانی و پروژه مسکن محرومان روستای اردکول، استخر شنای حاجی آباد، ساختمان جدید فرمانداری و نشست بررسی سند توسعه و محرومیت زدایی از دیگر برنامه‌های معتمدیان در سفر یکروزه به زیرکوه است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه دارای سه بخش مرکزی، شاسکوه و زهان است.

براساس آخرین اعلام استانداری خراسان جنوبی ۵۸۵ مصوبه با انجام ۱۴ سفر رسمی استاندار به شهرستان‌های این استان احصا شده که بخشی شامل پروژه‌های فیزیکی و برخی مربوط به گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مستقر است.