#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور شاهد آن هستیم حاصل خون شهدایی است که در جریان جنگ تحمیلی مقابل چندین کشور ایستادگی کردند تا در راه خدا شهید شدند.

احمد محبی روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با خانواده شهید غلامحسین نخعی از شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مصوبات شورای فرهنگی عمومی استان حضور در میان خانواده‌های شهدا است تا بتوانیم با این حضور تجدید بیعتی با آرمان‌های دفاع مقدس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور در میان خانواده شهدا باعث دریافت انرژی از آنها می‌شود عنوان کرد: هر از چند گاهی نیاز است توشه‌ای از این حضور به دست بیاوریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: شهدا زمانی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه خدا جنگیدند هیچ انگیزه ای نداشتند که روزی مورد توجه قرار گیرند و این موضوعات آن زمان مطرح نبود اما حضور آنها در جنگ باعث شد که اکنون ما در آسایش، امنیت و آرامش به سربریم.

وی یادآور شد: اگر امروز زندگی بر مدار موفقیت است و اتفاقات خوبی در کشور افتاده نتیجه ایثارهایی است که در دهه ۶۰ و در جریان هشت سال جنگ تحمیلی رخ داد، این شهدا بودند که با گذشتن از جان خود در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

محبی با تاکید بر اینکه ایثار شهدا هیچ زمانی فراموش نخواهد شد گفت: حضور در جمع خانواده‌های شهدا یک فرصت و ظرفیت است تا از برکت و نورانیت این شهیدان انرژی بگیریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این دیدار شهادت را نوعی انفاق در راه خدا دانست و گفت: جان با ارزش‌ترین چیز برای انسان است که شهدا به خاطر خدا از آن گذشتند.

حجت الاسلام محمدتقی عزیزی با بیان اینکه مقام شهدا در نزد خداوند بسیار والا است اظهار داشت: جاودان ماندن در جوار خداوند بهترین پاداشی است که به شهدا اعطا می شود.

شهید غلامحسین نخعی سال ۱۳۱۰ در روستای درخت توت شهرستان سربیشه متولد شد و در جوانی به عضویت شورای اسلامی روستا درآمد که در همین کسوت برای بازدید جبهه از طریق جهاد سازندگی اعزام شد.

وی بعد از بازگشت از این بازدید با ثبت‌نام در بسیج، عازم جبهه شد و به عنوان تک تیرانداز در لشکر ویژه شهدا در شلمچه حضور یافت و پس از ۶ ماه، چهارم دی ۱۳۶۵ در همین منطقه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.