۴۵۵ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور ارسال شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: کار دبیرخانه جشنواره برای رفع نقص و رسیدگی اولیه به آثار ارسال شده، از فردا (۲۰ خردادماه) آغاز می‌شود.

نبی زاده با بیان این که ۷۰ درصد آثار ارسال شده متعلق به اصحاب رسانه خراسان جنوبی است، افزود: جشنواره در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین “جهش تولید”، “معرفی پروفسور معتمدنژاد” و “مدافعان سلامت و کرونا” برگزار شده است.

وی با تاکید بر اهداف جشنواره همچون کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه ها، ایجاد فضای رقابتی میان فعالان رسانه‌ای بصورت منطقه‌ای و تقدیر از روزنامه نگاران برتر و ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، گفت: نتایج داوری آثار و زمان برگزاری اختتامیه متعاقبا اعلام می‌شود.

گفتنی است در بخش حرفه‌ای به نفرات اول هر رشته تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفرات دوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال و نفرات سوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود و نفرات برتر بخش‌های موضوعی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال را دریافت خواهند کرد.

شایان ذکر است اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور “یادمان پروفسور معتمدنژاد” با حضور استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان و یزد برگزار شده است.