#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: ۱۹ هزار خانوار در این استان از افتتاح پروژه‌های صنعت برق در دهه فجر امسال با هزینه‌کرد بیش از ۹۲ میلیارد تومان بهره‌مند می‌شوند.

مهدی دادگر  اظهار داشت: ۱۲۴ پروژه در استان برای دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شد و برای اجرای این پروژه‌ها، ۹۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۷۱ ترانسفور ماتور احداث شده است.

وی افزود: همچنین همزمان با این ایام چهار روستای جدید در شهرستان‌های خوسف و سربیشه از برق پایدار بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: ۴۶ پروژه ترمیم و اصلاح شبکه، ۶۲ پروژه توسعه و احداث شبکه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان در دهه فجر افتتاح شد.

وی با اشاره به مستعد بودن خراسان جنوبی در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: علاوه بر پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی خوسف که توسط سرمایه‌گذار خارجی احداث شده، یک نیروگاه جدید به ظرفیت ۲ مگاوات با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

دادگر استفاده از “کابل خودنگهدار” به جای “شبکه سیمی” را یکی از اقدامات به‌روز و مقرون به‌صرفه در راستای تامین برق مستمر، بدون خاموشی و با کیفیت عنوان کرد و افزود: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۶ پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۶۲ کیلومتر در این استان به‌بهره برداری رسید.

وی محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم را از اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: احداث حدود ۳.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای تامین برق ۲۲۵ واحد مسکن محرومان در شهرستان‌های بشرویه و سربیشه از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی ادامه داد: هفت پروژه روشنایی معابر نیز در شهرستان‌های بیرجند، خوسف و فردوس اجرا شده است.

وی گفت: برخورداری تمامی جمعیت شهری استان و روستاهای بالای پنج خانوار خراسان جنوبی از برق یکی از برکات انقلاب اسلامی است.