مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری تا شب گذشته ۱۲۹ هزار و ۱۱۸ نفر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور  افزود: در بازه زمانی یک هفته گذشته ۱۹ هزار و ۸۴۱ نفر در اقامتگاه‌های امامزادگان و بقاع متبرکه استان اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۴۷ بقعه متبرکه استان اظهار کرد: با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مهمانی خدا، امسال برنامه‌های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به صورت همزمان در بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغان اعزامی و بومی به نقاط مختلف استان، آیین جزءخوانی قرآن، تفسیر قرآن و مناجات‌خوانی از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان است.

وی تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان و طرح آرامش بهاری برنامه‌هایی همچون قرائت دعاهای ویژه این ماه، حضور قاریان برجسته در برنامه‌های ماه رمضان و آرامش بهاری با برگزاری محافل قرآنی و افطار ساده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور عنوان کرد: در قالب این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی برای روزه داران تدارک دیده شده و مراسم شب‌های قدر نیز در برخی بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ۲۷ بقعه متبرکه استان یادآور شد: همچنین برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ۶ بقعه و افطاری ساده در ۱۰ بقعه متبرکه از دیگر اقدامات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۷۱۶ مهمانسرا و زائرسرا با ظرفیت روزانه چهار هزار نفر در ایام نوروز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد ۶۰ مکان مقدس متعلق به امامزادگان (ع) است.