نگارخانه آفتاب شهرستان سرایان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، صبح یکشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که یکی از پایه های اصلی زیرساخت های فرهنگی و عامل گسترش بسترهای هنری نگارخانه ها هستند، ادامه داد: در همین راستا و به برکت ایام هفته دولت، ۴ نگارخانه در شهرستان های زیرکوه، درمیان، سرایان و بشرویه به بهره برداری رسید.
نبی زاده با اشاره به این که نگارخانه آفتاب شهرستان سرایان به مساحت ۹۵ متر مربع و با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ظرفیت نمایش ۴۰ اثر هنری را دارد، اضافه کرد: جوانان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر می توانند برای جلوه آثارشان، رونق کار، آموزش و دریافت نظرات و نگاه های مردمی از این فضا استفاده کنند.
وی این زیرساخت ها را راهی برای رسیدن به رونق و عدالت فرهنگی دانست و افزود: با عنایت استانداری و فرمانداران شهرستان ها و پیگیری های انجام شده، پروژه های حوزه فرهنگی طی سه سال گذشته شتاب مناسب تری گرفت و ۹ هزار متر مربع به فضای فرهنگی و هنری استان اضافه شد.
رسولی مقدم فرماندار شهرستان سرایان نیز با بیان این که نگارخانه افتتاح شده ظرفیت نشان دادن توانمندی ها و قابلیت های شهرستان را دارد، اضافه کرد: این فضای فرهنگی و هنری نیاز به حق مردم شهرستان است.
وی همچنین خواستار بهره برداری هر چه سریعتر تر از مجمتع فرهنگی و هنری سرایان به مساحت ۱۵۰۰متر مربع شد.