مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی به یاد شهدای کربلا از ابتدای ماه محرم در استان راه‌اندازی می‌شود که هر روز ۷۲ دیگ غذا پخت و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

رضا سلم‌آبادی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه‌های اطعام حسینی طبخ و بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شود.

وی بیان کرد: مرحله دوم پویش ایران همدل با شعار «از همدیگر گره گشایی کنیم» همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و از ابتدای ماه محرم طرح احسان حسینی نیز درخصوص توزیع بسته‌های حمایتی و تحصیلی آغاز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند اظهار داشت: از طرفی در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و نیاز بسیاری از دانش آموزان تحت حمایت، بهره‌مندی از روش‌های جدید آموزشی از قبیل استفاده از آموزش‌های فضای مجازی است.

وی گفت: امید است با تعامل و همراهی خوب خیران و موسسه‌های خیریه و نگاه نو به کمک‌های مومنانه بتوانیم با تهیه گوشی‌های هوشمند برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان تحت حمایت و رفع همه جانبه خانوارهای تحت حمایت گام برداریم.

سلم‌آبادی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال با توجه به شیوع کرونا، برگزاری پویش‌های متعدد از جمله ایران همدل و کمک مومنانه بود که کمک‌های خوبی جمع آوری شد اما کماکان مردم با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در گام نخست این پویش ۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان کمک مردمی در استان جمع آوری شد اظهار داشت: از آنجا که جمعیت زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی زیاد است لذا برای توزیع کمک‌های مردمی اولویت‌بندی، دسته‌بندی و همچنین براساس نیاز و نیت خیران اقدام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از شرکای مهم کمیته امداد مراکز نیکوکاری هستند که در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و سایر خدمات مربوط به مددجویان کمک شایانی به این نهاد می‌کنند.

وی بر هم‌افزایی همه موسسه‌های خیریه، سازمان‌های مردم نهاد و مراکز نیکوکاری برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به محرومان و نیازمندان تاکید کرد و گفت: براساس هدف‌گذاری صورت گرفته با مشارکت خیران، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد در ماه محرم ۴۶ هزار بسته معیشتی و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.

سلم‌آبادی عنوان کرد: ماه رمضان با توجه به تعدد مراکزی که کمک جمع آوری می‌کردند با عنایت مردم ۲۹۰ هزار پرس غذا تامین و بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی گفت: همچنین در ماه رمضان ۲۳ هزار و ۵۰۰ افطاری ساده و ۴۳ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی با ارزش هر بسته ۱۰۰ تا  ۴۰۰ هزار تومان بین مددجویان این نهاد توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از پویش ایران همدل به عنوان بزرگترین پویش در ۴۱ سال گذشته یاد کرد و  افزود: در مرحله نخست گام دوم پویش ایران همدل (دهه امامت و ولایت) هفت میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان کمک جمع آوری شد.

وی گفت: همچنین با همراهی مردم ۱۲۹ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و گوشت ۲ هزار و ۱۱۵ راس گوسفند، گاو و شتر قربانی بین خانواده‌های زیر پوشش استان توزیع شد.

سلم‌آبادی با اشاره به توزیع ۴۸ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم گوشت قربانی بین ۳۱ هزار و ۹۰۰ خانوار مددجو در ایام دهه امامت و ولایت عنوان کرد: همچنین سه هزار و ۴۷۳ بسته غذایی و ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با کمک خیران بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: ۲۲۰ هزار عدد ماسک نیز با همکاری کمیته امداد، استانداری و مجمع خیرین سلامت خریداری خواهد شد و بعد از بسته‌بندی‌های پنج تا ده تایی به صورت رایگان بین خانواده‌های زیر پوشش این نهاد توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۰ درصد مراجعان به مراکز نیکوکاری و موسسه‌های خیریه مددجویان کمیته امداد هستند گفت: با ایجاد هم‌افزایی بین مراکز و موسسه‌ها، شاهد رضایت‌مندی بیشتر مددجویان این نهاد در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: چهار ماه نخست امسال ۳۱ میلیارد تومان کمک توسط موسسه‌ها و مراکز نیکوکاری و کمیته امداد استان جمع آوری شده که از این مبلغ بیش از یک میلیارد تومان نقدی و مابقی در قالب کمک حامی، کمک‌های مبتنی بر نیاز و سایر موارد بوده است.