رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت اجتماع در میادین اصلی شهرهای استان برگزار می‌شود.

، حجت الاسلام احمد ملایی در نشست نهایی برنامه‌ریزی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان افزود: این مراسم در شهر بیرجند روز پنجشنبه ۱۳ آبان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در میدان قدس برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: یوم الله ۱۳ آبان به دلیل رخدادهای  مهمی که در این روز اتفاق افتاده به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و اهمیت بزرگداشت این روز به حدی است که حضرت امام خمینی (ره) از این روز به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

رییس ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان خراسان جنوبی بیان کرد: ضرورت دارد با همه ظرفیت و توان برای تبیین و بزرگداشت این روز تلاش کنیم و نگذاریم حوادث و اتفاقاتی که در این مناسبت پیش آمده، به فراموشی سپرده شود که یکی از وظایف مهم ما  انتقال مفاهیم ارزشمند انقلاب به نسل جوان و نوجوان است.

وی افزود: بنا بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر استان به صورت اجتماع مردمی در میادین اصلی شهرها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

۱۳ آبان هر سال یادآور سه رویداد برجسته “تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳”، “کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی” و “تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط گروهی از دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸” است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام دارد.