مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جمع مسئولان برگزاری کنگره شهدای بشرویه با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه ایثار و امید در بستر برگزاری یادواره های شهدا، گفت: باید امید آفرینی مهم ترین خروجی این کنگره باشد.
علی فرخنده  در جمع مسئولان برگزاری کنگره شهدای بشرویه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۰شهید بشرویه بیان کرد: پیشرفت ها و آسایش کنونی جامعه مرهون خون هزاران شهید دفاع مقدس بوده که باید در راستای حفظ منزلت شهدا تلاش کنیم.

وی با اشاره به نقش بسزای یادواره های شهدا در ترویج فرهنگ شهادت، اظهار کرد: رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بر همین اساس برگزاری یادواره شهدا و همچنین بیان زندگی‌نامه و خاطرات آنان برای نوجوانان و جوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به برگزاری سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه، خواستار حضور مشارکت حداکثری مردم در این برنامه شد و گفت: باید امیدآفرینی مهم ترین خروجی این کنگره باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا روحیه ایثار و گذشت را در جامعه نهادینه می‌کند؛ گفت: تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس وظیفه همه مسئولان و آحاد مردم است که باید به آن اهتمامی جدی داشت چراکه شهدا سرمایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آیند.

فرخنده با اشاره به ویژگی و فضایل اخلاقی شهدا، بیان کرد: اخلاص، سر لوحه کار شهدا بوده که باید چاشنی کار همه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه خواستاریم برجسته سازی و معرفی مفاخر شهرستان در برگزاری کنگره مورد توجه قرار گیرد، گفت: برنامه اجرایی باید به گونه ای باشد که خروجی آن بر افکار عمومی و رفتار مردم اثر گذار باشد.

گفتنی است ؛ در این جلسه اعضای ستاد یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه به بیان نظرات خود و روند اجرای برنامه‌ها پرداختند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور