مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه متبرکه استان در طول دهه کرامت خبر داد.

، حجت‌الاسلام والمسلمین پرویز بخشی پور، امشب در جمع خبرنگاران در راستای تشریح برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: برنامه‌های دهه کرامت در خراسان جنوبی در ۳۵ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه لغایت ۱۰ خرداد در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن‌های میلاد در ۳۱ بقعه در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، یادآور شد: جشن میلاد امام رضا (ع) نیز در ۳۲ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان برگزاری ۷ محفل انس با قرآن می‌باشد، افزود: این محافل در بشرویه در بقعه سید عبدالکریم و در بقعه محمدبن اسحاق، در بیرجند در امامزادگان باقریه، در خضری در امامزاده اسماعیل، در طبس امامزاده سید حسین روستای زرگ و در فردوس در امامزاده سید محمد و سید ابراهیم و در نهبندان در امامزاده سید علی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های شعرخوانی و مدیحه سرایی در ۱۷ بقعه متبرکه در طول دهه کرامت خبر داد و گفت: همچنین همایش بزرگداشت امامزادگان استان نیز جز برنامه‌های این دهه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد ۱۰ همایش برنامه‌ریزی شده که ۹ همایش استانی و یک همایش شهرستانی است.

بخشی پور افزود: یک همایش استانی در امامزاده سید سلیمان علی شهرستان خوسف با حضور هیأت امنا و خدام بقاع متبرکه کل استان هفته آینده برگزار خواهد شد و شهرستان‌های استان نیز بنا به فراخور بقاعی که دارند همایش‌های شهرستانی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کاروان شادی شمیم کرامت در هشت بقعه متبرکه استان در طول دهه کرامت به صورت خودرویی و پیاده راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ویژه برنامه روز دختر در ۱۰ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: این برنامه با حضور دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود.

بخشی‌پور به مراسم زیر سایه خورشید با که حضور خدام حرم حضرت رضا (ع) در استان برگزار می‌شود اشاره داشت و افزود: این مراسم بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در شش بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد و احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی از تجلیل از خادمان و فعالان بقاع متبرکه در طول دهه کرامت خبر داد و گفت: از تعداد ۹۸ نفر از خدام در سطح استان در همایش‌های مختلف تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد چهار ایستگاه سلامت در دهه کرامت و در روزهای میلاد در جوار بقاع متبرکه به فعالیت خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: طرح قرار دوازدهم با توزیع بسته‌های معیشتی، آب معدنی و نان در بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: امیداست دهه کرامت امسال را پرشورتر از سال‌های گذشته در استان برگزار کنیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور