نهمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید روز شنبه در دانشگاه بیرجند آغاز شد و ۱۳۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی در حاشیه افتتاحیه این دوره به خبرنگاران گفت: طرح ضیافت اندیشه از ۹ سال قبل در دانشگاه‌ها به صورت تجمیعی رقم خورد اما به دلیل اهمیت کیفیت برگزاری این سلسله از دوره‌ها تصمیمی اتخاذ شد تا دوره‌ها به صورت دانشگاهی برگزار شود.

حجت الاسلام محمدعلی جعفری افزود: ۱۳۰ نفر در نهمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه بیرجند ثبت‌نام کردند.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در این طرح در سه دوره اندیشه سیاسی، اقتصاد مقاومتی و اخلاق به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و در سطح پنج دوره اندیشه سیاسی این طرح به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته می‌شود تا ابعاد این بیانیه بین اساتید برای تحقق راهکارهای اجرایی، بررسی شود.

وی سقف کلاس‌ها برای شرکت اساتید را ۲۵ نفر عنوان کرد و افزود: سال‌های گذشته محدودیتی برای حضور شرکت‌کنندگان وجود نداشت و با توجه به اهمیت و کیفیت‌بخشی، سقف کلاس‌ها کاهش یافت.

جعفری با بیان اینکه این طرح از امروز شنبه پنجم بهمن در دانشگاه بیرجند آغاز شد اظهار داشت: دوره‌های ضیافت اندیشه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: حجت الاسلام دکتر لکزایی، دکتر شاهوردی و دکتر اسلامی از استان‌های قم و تهران به این دوره از طرح ضیافت اندیشه دعوت شدند که به ترتیب به موضوعات اندیشه سیاسی، اقتصاد مقاومتی و اخلاق می‌پردازند.

وی افزود: جلسات هم‌اندیشی، بازدید، برنامه‌های ورزشی، کمک خیرخواهانه، اهدای خون و نمایشگاه کتاب از برنامه‌های جانبی نهمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه بیرجند است.