#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تداوم روند کاهشی بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نیازمند همراهی مردم است لذا استدعا داریم برنامه‌های عید غدیر با استفاده از روش‌های جایگزین برگزار شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: اکنون که در حال گذران شرایط خاصی هستیم از مردم درخواست داریم در روز عید غدیر روش‌های جدیدی را جایگزین روش‌های قبلی کنند تا باعث افزایش روند مثبت بیماران کرونا در استان نشود.

وی بیان کرد: ویژه برنامه‌های عید غدیر را می‌توان از راه دور یا به صورت مجازی و خیرات و به طریقی که باعث ایجاد یا افزایش تماس‌ها نشود برگزار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: همچنین تداوم استفاده از ماسک توسط مردم، رعایت فاصله یک تا دو متر، مسافرت نکردن به استان‌ها یا شهرستان‌هایی که شرایط خوبی ندارند از دیگر توصیه‌های این ایام است.

وی تصریح کرد: در صورتیکه شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند کماکان شاهد روند کاهشی بیماری کرونا در استان خواهیم بود.

وی گفت: یکی از راه‌های اصلی انتقال ویروس کرونا در استان با ۵۸.۸ درصد آمار مبتلایان مربوط به دورهمی‌های خانوادگی، شب نشینی‌ها، میهمانی، عروسی و عزا و سایر است.

دهقانی افزود: در یک هفته گذشته شاهد روند کاهشی بیماری کرونا در بیماران حاد تنفسی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و بیماران کرونا مثبت در استان هستیم.

وی گفت: روند کاهشی بیماری کرونا در استان به خاطر همراهی مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی محقق شده است که درخواست داریم مردم کماکان توصیه‌های پزشکی را رعایت کنند.