ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در یاداشتی به مناسبت هفتم فروردین، روز جهانی تئاتر را به هنرمندان و دست اندرکاران این هنر تبریک گفت.

هنر از جمله مفاهیم بلندیست که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است نقش سازنده و مؤثری در تبلور اندیشه دارد، تئاتر از جمله مصادیق ارزشمند هنر است که گستره ی عظیمی را در میان توده ها و نخبگان به خود اختصاص داده است ، نمایش برای تحول انسان هم دارای جذابیت بصری است هم از غنای محتوایی برخوردار است و در نگاه ساختاری به اصالت هستی و از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است .

روز جهانی تئاتر فرصت مغتنمی است برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار که هم‌نفس با مردم، رنج‌ها و شادی‌های آنان را ترسیم می کند و به تصویر می‌کشد. روز ‌جهانی تئاتر روزی است برای مسئولین که به اهمیت و جایگاه این هنر والا بیشتر پی برند و حمایت از آن را در اولویت قرار دهند، و برای هنرمندان تئاتر که چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را بیشتر دریابند و به گسترش تئاتر خلاق و پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند، و برای مردم تئاتر را گرامی بدارند.

خانواده بزرگ تئاتر استان خراسان جنوبی یک سال پر فراز و موفقی را پشت سر گذاشته و با غنیمت دانستن تجربه‌ پشت سر و به امید همراهی بیش از پیش اهالی ارجمند تئاتر در سال جاری قله های موفقیت را فتح خواهد کرد.

اینجانب هفتم فروردین روز جهانی تئاتر را تبریک عرض نموده و به تمام هنرمندان و پیشکسوتان این هنر سلام و درود می فرستیم و با هم برای شکوفایی این هنر ارزشمند و تاثیر گزار تلاش خواهیم کرد.

ناصر نبی زاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله