معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۸۱ کلاس درس در قالب ۵۳ مدرسه با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا برای جبران کمبودها، تا مهرماه امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 علیرضا عباس زاده افزود: با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در شروع سال تحصیلی، تأمین فضاهای آموزشی است لذا برای تحقق این موضوع برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمبودهایی که در زمینه کلاس درس در بخش‌های مختلف استان وجود دارد، تصریح کرد: مهمترین مسئله در بحث زیرساخت‌های آموزشی، آماده‌سازی فضاهای مناسب برای ارائه خدمات مطلوب در مهرماه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، احداث ۴۷۹ کلاس درس با اولویت جبران کمبودهای گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

عباس زاده اظهار داشت: از این تعداد ۱۸۱ کلاس در قالب ۵۳ مدرسه و ۱۸ هزار مترمربع زیربنا ، تا مهرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده که ۱۰۰ کلاس دیگر هم تا دهه فجر تکمیل شده و افتتاح شوند افزود: تا مهرماه سال آینده هم حدود ۲۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تأمین فضای آموزشی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن هم در دستور کار قرار دارد، گفت: در سایت زعفرانیه بیرجند با مساعدت انبوه‌سازان یک واحد آموزشی ۱۲ کلاسه احداث می‌شود و منطقه ویژه اقتصادی هم در احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه در حاشیه شهر بیرجند مشارکت می‌کنند.

وی افزود: با روندی که پیش گرفته‌ایم و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا سال آینده بخش عمده‌ای از کمبودها در زمینه فضای آموزشی مرتفع می‌شود.

عباس زاده با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در بحث مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است، اظهار داشت: همین ۴۷۹ کلاس درس در دست احداث، با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های استان برای استفاده از ظرفیت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مشارکت این دو حوزه، روند اجرای پروژه های آموزشی را شتاب بخشیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان به امضا رسیده، مشکل کمبود کلاس درس حاشیه شهر بیرجند تا سال آینده مرتفع می‌شود.

وی گفت: ما برای جبران کمبود فضاهای آموزشی از ظرفیت خیرین، نهادها، شرکت‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و انبوه سازان استفاده می‌کنیم تا به سرعت نیاز استان به کلاس درس را رفع کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور