مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سیزدهمین یادواره شهدای ورزشکار استان ۲۷ مهر ماه در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار می‌شود.

حسن عزیزی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی این یادواره افزود: یکی از سنت‌های حسنه و دیرین اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان یک دستگاه فرهنگی، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان است که سیزدهمین یادواره همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان موتور محرکه فرهنگ یک کشور دانست و گفت: رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور مهمان ویژه این یادواره خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر یادواره باید یک شعار مشخص داشته باشد و چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از عینی‌ترین نمادهای ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه ورزش کشور است و باید مکتب حاج قاسم سلیمانی را بین جوانان و نوجوانان نهادینه کنیم بر همین اساس در شعار این یادواره به رشادت‌های حاج قاسم نیز پرداخته خواهد شد.

وی افزود: جلسات متعددی با اعضای ستاد برگزاری یادواره و دستگاه‌های اجرایی استان داشتیم تا برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان در شان این عزیزان باشد.

عزیزی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام کمتر از شهادت نیست و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و انتقال به نسل امروزی رسالت خطیری است که همگان باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: جامعه ورزشکاران شهدای زیادی را تقدیم کرده است که باید برای گسترش اهداف و آرمان‌های شهیدان در جامعه اقدام شود و شهدای والامقام الگوی خوبی برای ورزشکاران هستند و عزت کشور در گرو عمل به وصایای آنان است.

جامعه ورزشی خراسان جنوبی ۶۵ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.