جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: اولین وظیفه و رسالت آحاد ملت بزرگ ایران، بسیجیان و جوانان جامعه در شرایط حساس کنونی باور به‌ وجود دشمن است.

 حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی روز سه‌شنبه در اجلاس مجمع بسیجیان استان خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: دشمن، دشمنی می‌کند و دست از دشمنی هم برنخواهد داشت لذا باید بدانیم وظیفه ما در این خصوص چیست.

وی گفت: اگر به وجود دشمن باور نداشته باشیم در فتنه‌ها راه را گم می‌کنیم پس نباید غافل باشیم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: رسالت دوم ما این است که از دشمن غفلت نکنیم، بسیج در رفع مشکلات اساسی نظام طرح‌های متعدد و موفقی دارد که نباید خسته شویم و حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بدانیم که غافل شدن از دشمن کافی است که در همه عرصه‌ها ضربه بخوریم.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی گفت: رسالت بعدی ما داشتن صبر، استقامت و پایداری در مسیری است که تشخیص داده‌ایم و وجه مشترک اصحاب امام حسین (ع) و منتظر حقیقی امام عصر (عج)، صبر و بردباری است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه ما را به قله‌های رفیع می‌رساند، صبر و استقامت است و دشمن به دنبال این است که این‌ موضوع  را از شما بگیرد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه وظیفه دقیق دیگر ما در این شرایط سخت، بصیرت است افزود: عده‌ای در جمهوری اسلامی اشتباه کردند و به برکت خون شهدا، امنیت و حمایت بی‌بدیل نظام اسلامی به شهرت رسیدند اما وقتی فهمیدند اشتباه کردند چرا از مسیر غلط بر نمی‌گردند؟

وی گفت: حقیقت جمهوری اسلامی ایران همین کسانی هستند که در روز ۱۳ آبان ماه در جای جای کشور حضور پیدا کردند و متاسفانه رسانه‌های بیگانه تجمعات اندک را منتشر کردند که ناتوان هستند عظمت حضور مردم ایران را به تصویر بکشند یا از این حضور ترس دارند.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی افزود: جمهوری اسلامی ایران برحق و وادی نور است و به گفته سردار سلیمانی اینجا حرم است.

وی گفت: برخی از مسئولان‌ در مقطعی در جمهوری اسلامی کاری کردند که به اعتماد مردم ضربه خورد و در این زمینه صدا و سیما نقش اساسی و بی‌بدیل در ترویج اعتماد عمومی دارد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هر کسی که دلش برای ایران می‌سوزد، بسیجی است و شما باید مرز خودی و غیر خودی یعنی دشمن را اشتباه نگیرید.

وی گفت: کسی که به حرم شهدای ما سنگ می‌زند و مظلومانه یک بسیجی را به جرم بسیجی بودن به شهادت می‌رساند، دشمن نظام و انقلاب بوده و غیرخودی است که بعد هم احساس پشیمانی از این رفتار خود ندارند.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی تاکید کرد: دشمنان ما دلسوز ما نیستند و بدانیم که نقشه‌های پنهانی دشمنان بسیار بزرگتر است و در این زمینه وظیفه همگان تدبیر، تبیین، روایت و روشنگری است که در این خصوص تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری ضرورت دارد و باید در دستور کار همه ما قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه اسرار نظام اسلامی را برخی افراد در برخی مقاطع برای بیگانگان افشا کردند و اگر در جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و تعالی رسیده‌ایم به برکت پیروری از ولایت فقیه و معارف ناب اسلامی است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: ضعیف عملکرد کردن در زمینه‌های مختلف نیز به خاطر عمل کردن به اسلام نبوده بلکه به خاطر اطاعت نکردن از دستورات رهبر جامعه اسلامی است و باید همه ما در عمل به ولایت فقیه و بیعتمان، وفادار باشیم.

وی عنوان کرد: مردم و بسیجیان باید باور به نصرت الهی و کمک خدا به این نظام را داشته باشند زیرا همه تلاش دشمنان این است که با حربه شایعه‌سازی و دروغ مردم را از نظام ناامید کنند.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی گفت: وظیفه اصلی ماست که جهاد تبیین کنیم و در این راستا تبیین اقتدار نظام جمهوری اسلامی یک رسالت مهم برای خواص جامعه است، هر دو جبهه حق و باطل امام، وادی و زمین دارند و باید توجه داشته باشیم که از جبهه حق بیرون نرویم چرا که انقلاب ما زنده، پاینده و پیش رونده است.

وی افزود: امروز دشمن بیش از گذشته احساس خطر می‌کند و از این نظام می‌ترسد این در حالی است همان کسانی که در دوران دفاع مقدس به ما سیم خاردار نمی‌دادند برای دریافت تسلیحات نظامی از ایران صف کشیده‌اند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: دولت انقلابی سیزدهم با روحیه جهادی، موانع پیشرفت را با همکاری نخبگان کنار می‌‎زند و همین موضوع باعث شده که دشمنی دشمنان نسبت به این نظام بیشتر شود.

وی بیان کرد: در سراسر ایران اسلامی جامعه بسیج نقش تمدن‌سازی را ایفا می‌کنند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند پایه اساسی تفکر بسیج یکی احساس مسئولیت انسانی و الهی و دوم، بصیرت است.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی گفت: آنچه امروز دشمنان ما این فتنه جدید را رقم زدند علت اصلی در این است که یک دولت با تفکر بسیجی و انقلابی روی کار آمده و موانع پیشرفت را به برکت نخبگان کشور یکی پس از دیگری کنار می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت انقلاب اسلامی که خود را در بحران نمی‌بیند بلکه موانع پیشرفت در همه زمینه‌ها را یکی پس از دیگری کنار می‌زند، عامل دشمنی شدیدتر دشمنان و ایجاد فتنه‌ها شد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه احساس مسئولیت الهی تکلیف‌مداری ما را می‌رساند گفت: همچنین اولویت‌بندی تکالیف در مجامع بسیج بعد از رصد مسائل اتفاق می‌افتد و بعد از اولویت‌بندی، عمل به تکلیف است که نکته مهم استقامت و پایداری در عمل به تکلیف است.

وی اظهار داشت: امروز اطلاعات و اقدامات مختلف جهادی نظام اسلامی، امام جامعه ما را به امام امت‌های مستضعف در سراسر عالم تبدیل کرده و این موضوعی است دشمن از آن احساس خطر کرده و از آن می‌ترسد.

حجت‌الاسلام محمدی شاهرودی افزود: این اتفاقات جبهه حق و باطل را جداسازی می‌کند و بعد از این اقدام نیازمند خالص‌سازی هستیم تا شاهد طلوع خورشید عظمای ولایت باشیم و این نظام به نظام جهانی امام عصر (عج) متصل شود لذا این امتحانات و اتفاقات برای نظام اسلامی باعث تقویت آن می‌شود.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی درخت تنومندی است که در کوران حوادث و در تلاطم امواج سهمگین فتنه‌ها، ۴۳ سال است مسیر خود را به‌درستی شناخته و به برکت حضور با بصیرت مردم در صحنه‌ها و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در این مقاطع سخت به راه خود ادامه می‌دهد اما چه کنیم حس شامه عده‌ای را بسته‌‎اند که طراوت عطر انقلاب را حس نمی‌کنند.