استاندار خراسان جنوبی گفت: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و مدیران باید محیط کار را سنگر خدمت بدانند.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در آغاز سفر به شهرستان خوسف با خانواده شهید غلامرضا ضابطی دیدار و بیان کرد: شهدا زنده‌اند و همچون ماموران و فرشتگانی هستند که بر اعمال ما نظارت دارند و آنها را ثبت و ضبط می‌کنند.

وی افزود: شهدا به واسطه سرمایه‌گذاری عظیمی که کرده‌ و جان خود را در راه حراست از میهن فدا کرده‌اند، امروز شاهد و ناظر عملکرد ما هستند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی پابوسی شهدا و دست بوسی خانواده آن بزرگواران را مایه خیر و برکت خواند و گفت: کرامت‌هایی که در زمان حال از شهدا می‌بینیم، نشان از زنده بودن آنهاست.

وی خدمت به مردم را کوچکترین وظیفه مدیران برشمرد و اظهار داشت: کمترین کار ممکن برای ما، قدم برداشتن در مسیر شهدایی است که برای حفظ ناموس و کیان میهن به شهادت رسیده‌اند.

ملانوری وجود خانواده شهدا را مایه برکت و نعمتی بزرگ خواند و افزود: به برکت وجود خانواده شهداست که این همه تهدید از کشور دفع و رفع می‌شود.

وی شهادت را بیمه نامه‌ای محکم دانست و گفت: از صدر اسلام تاکنون که شهدای مقاومت در حراست از حریم حرم ایثارگری می‌کنند، افراد زیادی برای حفظ اسلام و امنیت و آرامش ما جان خود را فدا کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: کمترین کار در قبال چنین خدمت بزرگی برای افرادی که به جایگاهی رسیده‌ و بر مسندی تکیه داده‌اند، این است که محیط کار را سنگر خدمت بدانند.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه‌ای همگانی است، شهدا را مایه مباهات نظام خواند و گفت: خانواده‌های معظم شهدا که همه سرمایه خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، سند افتخار ما هستند.

شهید غلامرضا ضابطی در مهر سال ۱۳۴۱ در روستای باغان شهرستان خوسف متولد شد و بعد از اخذ مدرک دیپلم برای گذراندن دوره‌ آموزشی از طریق ارتش جمهوری اسلامی عازم کرمان و بعد از سه ماه به جبهه اعزام شد.

وی بعد از مدت ۱۸ ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل سرانجام در شهریور سال ۱۳۶۴ بر اثر اصابت ترکش گلوله‌ توپ زخمی و برای مداوا به بیمارستان تبریز منتقل شد اما علیرغم تلاش‌های کادر درمان به درجه‌ رفیع شهادت نائل آمد.

استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز وارد خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند شد، در محل آرامگاه ابن حسام خوسفی، به زیارت مزار شهدا رفت.

وی به همراه معاونان استانداری، امام جمعه و فرماندار خوسف و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا پرداخت.

ملانوری در ادامه سفر به شهرستان خوسف از کارخانه چدن کویر خاوران بازدید کرد. این واحد ریخته‌گری چدن با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری چینی‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

با بهره‌برداری کامل از این واحد تولیدی برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و بازار هدف برای شمش‌های تولیدی این کارخانه علاوه بر داخل کشورهایی از جمله چین، پاکستان، هندوستان و افغانستان است.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و زیربنای هزار و ۶۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع احداث شده است.

بازدید از بیمارستان در حال احداث شهر خوسف، شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان، بازدید از معادن طلای هیرد و معدن قلعه زری و نیز پروژه بهسازی ورودی ماژان از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

قرار است کارخانه فرآوری معدن طلای کودکان در خوسف و ساختمان بخشداری ماژان نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شود.