#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی بر توجه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجلس شورای اسلامی به حوزه بهداشت و درمان استان تأکید کرد.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در دیدار رئیس مجمع خیرین سلامت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی انجام شد،خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش هایی که در گذشته صورت گرفته، خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی در مضیقه است.
?وی متذکر شد: فاصله خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی با استان های فرخوردار بسیار محسوس می باشد که البته این موضوع، نافی اقدامات صورت گرفته در گذشته نیست اما جبران آن، اهتمام ویژه دولت و مجلس را می طلبد.
?به گفته وی؛ تمام تلاش باید بر این متمرکز شود که سطح محرومیت های استان در حوزه بهداشت و درمان را کم کنیم و درد مردم را در این زمینه التیام بخشیم.
?استاندار ضمن تقدیر از اقدامات مجمع خیرین سلامت در استان و تأکید بر ادامه این فعالیت ها و ویژه دیدن خراسان جنوبی در پروژه های بهداشتی و درمانی، به تشریح شرایط استان و کمبودهای این حوزه پرداخت.
?قناعت از بیمارستان ایرانمهر به عنوان تنها بیمارستان تخصصی سرطان استان نام برد و گفت: تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مجموعه از جمله شتاب دهنده خطی، سیستم اکسیژن ساز و … مطالبه ماست که ضمن دیده شدن در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین سلامت به وزارتخانه نیز منتقل شده و پیگیری شود.

?وی، اساسی ترین مشکل استان را کمبود شدید پزشکان متخصص و عمومی عنوان کرد و متذکر شد: علاوه بر کمبود پزشک متخصص در رشته های اطفال، داخلی و بیهوشی ، استان به لحاظ پزشک عمومی هم با کاستی مواجه می باشد.
?به گفته وی؛ کمبود متخصص بیهوشی باعث شده در اغلب مراکز درمانی استان، عمل جراحی انجام نشود که این موضوع بسیار زجرآور است.
?استاندار از بعد مسافت به عنوان اصلی ترین مشکل مردم برخی مناطق استان در زمینه دسترسی به مراکز درمانی یاد کرد و اظهار داشت: احداث بیمارستان های محلی و تأمین امکانات بهداشتی و درمانی در برخی شهرهای استان بسیار ضروری است.
?قناعت با اشاره به بیمارستان های در حال احداث استان، خاطرنشان کرد: این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است و تکمیل و تجهیز آنها، اعتبارات و توجه ویژه ای را می طلبد.
?وی ادامه داد: برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه با حضور وزیر هم پیگیری های زیادی شده و منتظریم هر چه سریع تر محقق گردد.
?به گفته وی؛ تأمینMRI برای برخی بیمارستان های شهرستان ها به جهت بعد مسافتی که با مرکز استان و دسترسی به خدمات مرتبط دارند نیز از مطالبات به حقی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
?استاندار در پایان جلسه به جمع بندی مصوبات پرداخت و گفت: مطالبات استان گردآوری می شود و طی مکاتبه ای جهت پیگیری به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
?قناعت ادامه داد: برگزاری همایشی با حضور خیرین خراسان جنوبی در اقصی نقاط کشور و خیرین دیگر استان ها در تهران، دیدار با معاون توسعه منابع وزارت بهداشت با موضوع کمبود پزشک، دیدار با نماینده آیت الله سیستانی برای احداث بیمارستان زیرکوه و …از جمله مصوبات این جلسه است.
?وی تصریح نمود: تهیه فهرست پروژه های نیمه تمام استان بر مبنای پیشرفت فیزیکی و بنا به اولویت جهت پیگیری در وزارت بهداشت و درمان و نیز مجمع خیرین سلامت هم از دیگر مصوبه های این جلسه می باشد.