معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مدیران واحدهای تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برگزار می‌شود، حفظ جایگاه واحدهای تولیدی در سطح استان است.

، جواد اشرفی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: گاهی به دلیل نا آشنایی مدیران واحدهای تولیدی با ضوابط و قوانین موجود، مشکلاتی برای آنان به وجود می‌آید لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید نسبت به اطلاع‌رسانی به‌موقع برای مدیران بنگاه‌های اقتصادی به منظور استفاده از تسهیلات بانکی و بازپرداخت آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات مالی پروژه‌های شخصی از طریق این کارگروه نمی‌توانیم تامین مالی کنیم مگر اینکه از مدیران دستگاه‌های اجرایی بخواهیم خدمات مورد نیاز این واحدها را در صورت امکان رایگان ارائه کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: علت دعوت و حضور مدیر بنیاد نخبگان در کارگروه این است که با استفاده از ظرفیت نخبگانی استان، راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی ارائه شود.

مشکلات پنج واحد تولیدی در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ بررسی شد.

واحد تولیدی لبنیات شرکت تعاونی بعثت در شهرستان بشرویه، واحد تولیدی اکسید منیزیم در شهرستان بیرجند، واحد سنگبری شرکت تعاونی رضوان در شهرستان قاینات، واحد گاوداری در شهرستان درمیان و واحد تولیدی پودر میکرونیزه در شهرستان خوسف، واحدهایی بودند که مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور برخی از مدیران این واحدهای تولیدی برگزار شد، مشکلاتی در زمینه اصل و جرایم بیمه، بازپرداخت تسهیلات بانکی، استمهال بدهی، تامین زیرساخت برق و تقسیط بدهی‌های بخش تامین اجتماعی از سوی مدیران این واحدها مطرح و پس از بحث و بررسی اعضای کارگروه، مصوباتی برای پیگیری ‌و رفع آنها اخذ شد.