دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: شمار داوطلبان عضویت در شوراهای روستا و تیره‌های عشایری استان تا پنجمین روز نام‌نویسی به هزار و ۶۵۶ نفر رسید که از این تعداد ۱۰۲ نفر زن هستند.

مهدی قهرمانی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: تا ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۰ فروردین ماه  هزار و ۶۵۶ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری این استان در سامانه جامع انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی و عشایری بوده است گفت: بانوان ۶ درصد ثبت‌نام کنندگان را شامل می‌شوند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان در این پنج روز، ۱۰۲ نفر زن و هزار و ۵۵۴ نفر مرد هستند.

وی گفت: همچنان میزان مراجعه به بخشداری‌ها بیشترین سهم را در بین چهار روش نام‌نویسی دارد.

قهرمانی اظهار داشت: تا ساعت ۱۸ امروز، ۸۱ درصد ثبت‌نام‌ها از طریق مراجعه حضوری، ۱۰ درصد از طریق دفاتر پیشخوان دولت و ۹ درصد نیز از طریق تلفن همراه و دسکتاپ صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی هم در پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از شعبه ثبت‌نام بخشداری مرکزی بیرجند بازدید کرد.

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شد و به مدت هفت روز تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه دارد.

۹۱۶ روستا در استان خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا است و داوطلبان برای نشستن بر ۴ هزار و ۶۶۹ کرسی اصلی و علی‌البدل به رقابت خواهند پرداخت که تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای روستایی و عشایری استان ۲ هزار و ۸۰۷ مورد است.

چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت یک هفته تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ اسفند ماه ادامه داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.