سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:  یکی از اولویت‌های اصلی در حال حاضر موضوع هوشمندسازی معابر با استفاده از تجهیزات الکترونیکی است.

محمد فرهادی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان جنوبی بر هوشمند سازی معابر به جهت کنترل سرعت خودروها تاکید کرد.

وی با اشاره به تصادفات هفته‌های اخیر در سطح استان که منجر به فوت تعدادی از شهروندان شد، افزود: بخش عمده‌ای از این سوانح به علت تخطی رانندگان از سرعت مطمئنه بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اطمینان رانندگان از نبود دوربین کنترل سرعت و نیروی پلیس، عامل بسیار موثری در افزایش سرعت است.

وی اظهار داشت: نصب دوربین و کنترل نامحسوس معابر شهری و البته‌ محورهای پرتردد مناطق ییلاقی حاشیه شهرها می‌تواند در کاهش حوادث و تصادفات موثر باشد.

فرهادی گفت: برای اجرای این طرح می‌توان از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد تا کار شتاب بگیرد.

وی به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و افزود: براساس این مصوبه، ممنوعیت تردد در همه شهرهای استان اعم از زرد و آبی از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح است.

گزارش تحلیلی تصادفات درون شهری استان توسط پلیس راهور، بررسی طرح مطالعه و اجرای بلوار امام رضا (ع) تا تقاطع بشرویه – فردوس، بررسی طرح ساماندهی میدان پلیس راه دیهوک به دسترسی‌های اطراف و بررسی طرح اصلاح دور برگردان محور طبس – یزد و  تقاطع بلوار راه آهن – میدان امامزاده از دستورکارهای این نشست بود که با حضور تمامی اعضا برگزار شد.