#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت طرح آبرسانی به ۱۷ روستای خراسان جنوبی با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا عباس‌زاده  در نشست قرارگاه استانی آبرسانی روستایی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، هشت هزار و ۳۷۸ روستایی استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، مشکلات حوزه آبرسانی روستایی استان در فصل تابستان سال جاری نسبت به سالیان گذشته کاهش چشمگیری داشته و در مجموع تامین آب شرب روستایی استان در فصل گرما به‌خوبی مدیریت شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح آبرسانی به ۹۰ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در دست اجراست پروژه‌های خراسان جنوبی در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت مناسبی دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ۲۵۶ میلیارد تومان برای استان مصوب شد که تاکنون ۲۰۲ میلیارد تومان آن برای اجرای طرح‌ها تزریق شده است.

عباس‌زاده گفت: با توجه به تخصیص خوب اعتباری، مشکلی در روند اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی نداریم و تلاش ما این است که بخش اعظمی از طرح‌های آبرسانی محرومیت‌زدایی استان تا پایان سال‌ جاری تکمیل شود.

وی تاکید کرد: باید هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های ما در استان به‌گونه‌ای باشد که در بازه زمانی مشخص حداقل تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای ۲۰ خانوار استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از بالاترین حجم جذب قیر رایگان توسط این استان در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: باید درخصوص رفع مشکلات روستاییان به‌صورت جهادی از مرکز به دنبال تامین اعتبار باشیم و با روش‌های مختلف امکان‌پذیر است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور