استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌هایی که از توانایی لازم برخوردارند، می‌توانند از طرق مختلف بستر درآمدی ایجاد کنند.

 محمدصادق معتمدیان در جمع مدیران بخش دستگردان شهرستان طبس و در پاسخ به مطالبات شهردار عشق‌آباد افزود: درآمدزایی شهرداری‌ها ضمن اینکه باعث خودکفایی آنها می‌شود، موجب می‌شود فشار زیادی به مردم وارد نشود.

وی از سفر قریب الوقوع معاون عمرانی وزیر کشور به استان خبر داد و گفت: سفر دکتر جمالی‌نژاد با هدف پیگیری مشکلات شهرداری‌ها و بررسی نیاز شهرداران انجام می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: معاون عمرانی وزیر کشور در نشست شهرداران استان نیز که به میزبانی فردوس برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

وی گفت: به منظور رفع مشکلات موجود، برنامه‌ای برای کمک به شهرداری‌های استان تنظیم کرده و به معاون وزیر کشور ارائه خواهیم‌ کرد.

معتمدیان به خرید ۱۹ بیل‌ بکهو (خودرو راهسازی) برای شهرداری‌های استان اشاره و اظهار داشت: از آنجا که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال‌ حاضر سودآوری و درآمدی ندارند، برای توانمندسازی آنها مصمم هستیم.

وی تصریح کرد: چنانچه شهرداران پیگیری کنند، می‌توانند برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنند و استانداری هم در این زمینه مساعدت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی که برای همراهی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد به طبس رفته بود، بازدید سرزده از بخش دستگردان را نیز در برنامه خود قرار داد و به دیدار مدیران بخش رفت.

حضور استاندار در جمع مردم عشق‌آباد

استاندار خراسان جنوبی درخصوص مسایل و مشکلات موجود با مردم عشق‌آباد از توابع شهرستان طبس به گفت و گو پرداخت.

وی در جمع مردم حاضر در مسجد حضرت صاحب‌ الزمان (عج) عشق‌آباد حضور یافت و پس از استماع درخواست‌های مردم، رسیدگی و توجه بیشتر برای افزایش فضای سبز شهری در عشق‌آباد را خواستار شد.

معتمدیان نسبت به تعیین تکلیف برخی مشکلات نیز دستورات لازم را صادر کرد.

مدیران حاضر و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی بخش دستگردان از اجرایی شدن برخی مصوبات سفر گذشته استاندار، تشکر کردند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز با اذعان به خدمات جهادی استاندار خراسان جنوبی در مناطق مختلف استان تصریح کرد: در دوره مدیریت ایشان، خدمات شایسته ای انجام گرفته است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: این روحیه جهادی و حرکات انقلابی قابل قدردانی است و دعای خیر مردم همراه این گونه مسوولان خواهد بود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه صبح پنجشنبه ۲۲ خرداد با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند توسعه میان مدت استان تدوین شد، همچنین افتتاح چند طرح عمرانی و امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه‌ای وارد خراسان جنوبی در شهرستان طبس شد و برخی طرح‌ها را در شهرستان بشرویه افتتاح کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.