مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی به مناسبت هفته وحدت و هفته خوشنویسی از ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه ۹۹ خبر داد.

 ناصر نبی زاده با بیان این خبر ، عنوان کرد: ابتدا قرار بود نمایشگاه در هفته خوشنویسی برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نگارخانه ها زمان برپایی آن به تعویق افتاد.

وی با اشاره به این که مراسم افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این نمایشگاه ۴۰ اثر از مدیران شعب خوشنویسی شهرستان ها و مدیران آموزشگاه های آزاد خوشنویسی استان به نمایش درخواهد آمد.
وی با بیان این که موضوع اکثر آثار با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) مرتبط است، اضافه کرد: علاقه مندان می توانند جهت بازدید، صبح ها ۹ تا ۱۱ و عصرها ۱۷ تا ۱۹ ، به محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود، جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که نمایشگاه همچنین یادبودی برای هنرمند فقید خوشنویسی استان ” محمدصادق دیانی” ، است، ادامه داد: همزمان با برپایی نمایشگاه ، از خانواده این هنرمند تجلیل خواهد شد.
نبی زاده برگزاری این نمایشگاه را در راستای هجدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی و اولین بیینال خوشنویس استان دانست و اضافه کرد: به ۵ نفر از کسانی که موفق به کسب مدرک ممتاز خوشنویسی شده اند، در محل نمایشگاه گواهینامه اعطا خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری جلسه ای با مدیران شعب انجمن خوشنویسان استان خبر داد و گفت: در این نشست ، تقدیر از مدیران را نیز خواهیم داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت ۱۰ شعبه انجمن خوشنویسی در استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳ شعبه در شهرستان های سرایان، نهبندان و سربیشه فعالیت خود را آغاز کردند و پیگیر راه اندازی شعب در زیرکوه و نهبندان نیز هستیم.
نبی زاده با بیان این که از ابتدای فعالیت انجمن خوشنویسان استان تاکنون ۵ هزار نفر آموزش دیده و گواهینامه رسمی انجمن خوشنویسان کشور به آنان اعطا شده است، ادامه داد: هم اکنون نزدیک به ۹۵ نفر دارای مدرک ممتاز خوشنویسی، حدود ۳۲ نفر فوق ممتاز و یک نفر مدرک استادی در استان داریم.