– نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز حقانیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده و این مهمترین قدم پیروزی است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و مدیران کل حج و زیارت، هلال احمر و دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان ضمن تبریک سال جدید و اعیاد مبارک ماه شعبان، میلاد حضرت علی اکبر (ع) و بزرگداشت روز جوان افزود: حضرت علی اکبر (ع) الگوی مقاومت برای جوانان بسیجی است و نیروهای جوان بسیج در سراسر جهان و منطقه از این حضرت درس گرفته‌اند.

وی گفت: برای هر انسانی و در هر جامعه‌ای شکست و پیروزی مطرح است و این هم در دو بخش قابل ملاحظه است، یک بخش پیروزی‌های میدانی در جهت فیزیکی است که البته مهم است زیرا زمینه‌ساز چه در راه حق و چه در راه باطل‌ می‌شود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اما مهمتر از این پیروزی‌های فیزیکی، پیروزی در صحنه حقیقی است یعنی انسان که ماهیتش اندیشه، تفکر و مکتب است، وقتی برایش پیروزی می‌تواند معنا داشته باشد که در این فرصت حیات که خداوند عطا کرده است که پیروزی براساس راه حق باشد نه باطل، پیروزی وقتی رقم می‌خورد که غلبه حق بر باطل باشد و به طور کلی پیروزی در ذات حق نهفته است.

وی ادامه داد: یعنی اگر جایی هم به صورت فیزیکی باطل غلبه پیدا کند، پیروز نیست؛ پیروز حسین مظلوم (ع) است و خون بر شمشیر غلبه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نیروهای سرافراز جمهوری اسلامی و نیروهای جوان بسیج در سراسر منطقه و جهان از درسی که توسط حضرت علی اکبر (ع) تدریس شده آموزش گرفته‌اند چرا که حقیقت پیروزی را رقم زده است.

وی افزود: در تاریخ نقل شده است هنگامی که کاروان امام حسین (ع) حرکت می‌کردند، در یک زمان حضرت پا در رکاب اسب نهادند و فرمودند “إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ” در این لحظه حضرت علی اکبر (ع) نزد پدر آمدند و گفتند علت این ذکر چه بود، امام نقل می‌کنند «عالم رویایی به من دست داد و در آن عالم منادی ندا داد مرگ این کاروان را تعقیب می‌کند»، حضرت علی اکبر (ع) فرمودند «أولسنا علی الحق؟ مگر ما بر حق نیستیم؟ پس هرچه پیش بیاید خوب است» وظیفه انسان عاقل این است که در راه حق پا بگذارد آنگاه هرچه پیش آید به ما ربطی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همان جمله بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند «ما مامور به وظیفه هستیم نه مامور به نتیجه» لذا برای همه جوانان عدالتخواه جهان درس مقاومت همین یک جمله حضرت علی اکبر (ع) کافی است.

وی اظهار داشت: برای کسانی که می‌خواهند بفهمند آن قدر پرده‌ها برداشته شده است که می‌توان ظالم و مظلوم را از هم تشخیص داد و امروز به قدری از ظلم غربی‌ها پرده‌برداری شده و کشورهای استعماری رسوا شده‌اند که حتی ‌ملت‌های خودشان از (سیاست) کشورهایشان بیزارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز به گونه‌ای است که آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران مانند پرچمی در قلب هر انسانی که بخواهد بفهمد در اهتزاز است.

وی گفت: در روایت داریم افرادی که قبل از ظهور امام زمان (عج) به وظیفه خود عمل کنند، مقامشان بالاتر از بعد از ظهور است چرا که بعد از ظهور مشکل اصلی حل شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز کشورهای غربی و رژیم غاصب صهیونیستی بسیار رسوا شده‌اند و جنایت‌هایشان سند رسوایی آنهاست؛ به نظر می‌رسد خیلی نمانده است که شجره خبیثه (اسرائیل) از بین برود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود در جمع مدیران گفت: امروز جامعه بشری و کشورهای اسلامی از ناحیه استکبار جهانی آسیب‌های فراوانی دیده‌اند و امیدواریم این تلخی‌های روزگار برای کشورهای مسلمان هشدار و بیدارباش باشد که از این خواب گران غفلت برخیزند و دشمن از خودش هزینه نمی‌کند بلکه از این آدم‌های نادان است که استفاده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: همه مسلمانان موظفند این صحنه‌ای که در دنیا پیش آمده است را تببین کنند، امروز منابع کشورهای مسلمان در اختیار دشمن است، دشمن ذخایرشان را می‌برد و در حد یک کارگر این کشورها را نگه می‌دارد، با پول‌های اضافی‌شان اسلحه به این کشورها می‌فروشد و خود مسلمان‌ها را می‌کشند لذا در کشورهای مظلوم اسلامی همچون فلسطین و سوریه و میانمار به وسیله خود مسلمانان جنایت می‌کنند.

وی گفت: تعطیلی حج بیت‌الله هم طرحی است که این جایگاه بیت الله الحرام که “جَعَلَ اللَّهُ الْکَعْبَهَ الْبَیْتَ الْحَرَامَ قِیَامًا لِلنَّاسِ” است را تضعیف کنند، اگر این موارد درست  تفهیم شود از این تلخی‌ها می‌شود میوه شیرین گرفت و آن میوه هم این است که می‌توان چهره واقعی دشمن را نشان داد و باعث بیداری مردم و مسلمان شدن نامسلمان‌ها شد.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تصریح کرد: جلوه و شُکوه اسلام در حج است و روایتی نیز از امام صادق (ع) است که می‌فرمایند «حجّوا قبل أن لا تحجوا. قبل این یمنع البرجانیه» قدر حج را بدانید قبل از اینکه “برجانیه” مانع آن شود، حال “برجانیه” کیست و چیست تفاسیر زیادی است، که می توانید ببینید این “برجانیه” چیست؟

وی ادامه داد: آنچه کمبود است، بیداری مسلمان‌ها است و جمعیت عظیمی از بااستعدادترین مردم، ثروتمندترین کشورها و از نظر مکتب بسیار غنی اما در برخی نقاط به اسم مسلمانی بسیار وحشی که ابزار دست دشمن هستند و هر وقت این افراد از خواب گران غفلت بیدار شوند آن وقت میوه شیرین را برداشت خواهیم کرد که امیدواریم آن روز دور نباشد.

وی گفت: ایجاد رابطه برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی بسیار باعث ننگ است و امیدواریم به زودی این دوران ذلت باری که توسط خود مسلمانان اتفاق می‌افتد، به پایان برسد چرا که بیگانه نمی‌تواند کاری بکند.