#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با ویروس کرونا نباید دچار عادی‌انگاری شویم و موج هفتم بیماری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل مدیریت است.

 جواد قناعت روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا بر لزوم تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: با تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور و استان موج جدید نمی‌تواند خللی در زندگی و کار مردم ایجاد کند.

وی گفت: با توجه به آغاز موج هفتم کرونا در کشور هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مردم برای مدیریت این موج در اولویت قرار گیرد و مسوولان خودشان باید آغازگر رعایت همه‌جانبه باشند همچنین از ظرفیت رسانه‌ها در اقناع افکار عمومی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از توان و ظرفیت بسیج در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: تولید محتوای مناسب و استفاده از فضای مجازی می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

وی افزود: طبق آخرین یافته‌ها در سویه جدید ویروس کرونا هر نفر مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر کند اما از کشندگی کمتری نسبت به سایر سویه‌ها برخوردار است.

قناعت یادآور شد: معمولا با افزایش مبتلایان، تعداد موارد بستری و فوتی‌ هم بیشتر می‌شود که انتظار می‌رود قبل از ورود به این مرحله، فرمانداران به عنوان مطالبه‌گر با برگزاری جلسات منظم نسبت به تصمیم‌گیری کارشناسی شده اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه بازگشت حجاج، جشن عید غدیر و پروژه مهر را پیش رو داریم، توصیه می‌شود تمامی آیین‌ها در مکان‌های روباز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در ارتباط با مرز ماهیرود نیز کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها با حساسیت بیشتری صورت گیرد و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز اتاق ایزوله مرز اقدام کند.

وی گفت: در این مدت از ظرفیت دهیاری‌ها برای رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی استفاده شود تا شاهد شکل‌گیری کانون‌های بیماری در مناطق روستایی نباشیم.

آمار ابتلا به کرونا و تست‌های مثبت از اوایل تیر ماه جاری در خراسان جنوبی افزایش یافت و بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، این استان وارد موج هفتم شده است.

طبق آخرین رنگ‌بندی کشور از ۲۵ تیر ماه در خراسان جنوبی شهرستان فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) باقی ماند و سرایان نارنجی (پرخطر) شد.

سربیشه تنها شهرستان آبی (کم خطر) خراسان جنوبی است و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

نویسنده دکتر افاق زارعی